Alhaji Gero lämnar Östers IF

Nu står det klart att Östers IF och Alhaji Gero går skilda vägar.

Alhaji Gero kom från Enugu Rangers i Nigeria till Östers IF inför den sista tredjedelen av den allsvenska säsongen 2013, under vilken han spelade 10 matcher och gjorde ett mål.

Den gångna säsongen spelade Gero 26 matcher varav 15 från start i Superettan. Sammanlagt blev det 36 matcher, nio mål och sex assister i Östertröjan. Idag blir han klar för danska Viborg FF i den danska Superligan.

Östers sportchef Peter Wibrån:

- Gero’s avtal var utformat på ett sätt som gjorde det möjligt för honom att röra på sig om klubben degraderades till division ett. Vi önskar honom lycka till framöver.

Gero säger:

- I want to thank Östers IF as a club and also as a good team, because they made me to who I am today. And a big thank you to the loving, wonderful and awesome fans. But as much as I love you guys, I hope you understand my decision and keep supporting the team. Thank you everyone, one love, God bless!

Spelare med kontrakt 2015: Robertino Kljajic, Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson och Freddy Söderberg.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro och Alhaji Gero.