Förändringar i Östertruppen

Östers IF har i samförstånd med spelarna Jonatan Rehnström, Andreas Birgersson och Emil Andersson avslutat gällande kontrakt.

För spelarnas fortsatta utveckling har bedömningen gjorts att de kan få en bättre matchmiljö i en annan klubb.

Östers IF tackar spelarna för tiden i föreningen och önskar dem lycka till i framtiden.

Jonatan Rehnström, Andreas Birgersson & Emil Andersson

Trupphistorik

Spelare som lämnat truppen inför säsongen
1. Oscar Berglund, 3. Joakim Lindner, 5. Marcus Bergholtz, 9. Vlado Zlojutro, 10. Alhaji Gero, 11 Jonas Hellgren, 12 Alexander Nadj, 23. Tibor Joza (lån Falkenbergs FF) och 31. Robertino Kljajic.

Uppflyttade U19-spelare inför säsongen
15. Jonatan Rehnström, 21. Filip Örnblom, 23. Philip Hausenkamph och 27. Filip Stenmark.

Spelare som anslutit till truppen inför säsongen
9. Robin Strömberg, 10. Mehmed Hafizovic, 12. Sulejmen Sarajlic, 18. Jonathan Drott, Matteo Blomqvist-Zampi, 20. Joel Rajalakso, 24. Fritiof Björkén, 26. Isaac Shaze och 85. Rasmus Rydén.

Spelare som lämnat truppen under säsongen
11. Andreas Birgersson, 15. Jonatan Rehnström, 16. Emil Andersson, 19. Simon Wennerhag, och 20. Otto Eriksson.

Övrigt
Målvakten Malkolm Nilsson och mittbacken Marcus Johansson har lånats från Halmstads BK för matchspel via ett föreningssamarbete som möjliggör för spelare att representera två klubbar utan karenstid fram till året de fyller 23.

Följ Östers IF i sociala medier: