Inför: Åtvidabergs FF - Östers IF

Miniuppehållet är över, det är dags för match igen för Östers IF herrar. På lördagen spelas bortamatch mot Åtvidabergs FF och trots att österspelarna var inne i en fin trend, kom pausen lägligt enligt östertränaren Andreas Thomsson.

- Ett uppehåll är alltid bra. Vi var inne i ett bra "flow" men vi har inte blivit sämre. Vi känns starka och vi har bra träningar just nu. Känslan som vi hade i truppen efter malmömatchen finns kvar, försäkrar Thomsson.
- Vi blir ständigt bättre. Det är viktigt tycker jag, påpekar Thomsson.

Men förra matchen mot Åtvidabergs FF vill nog många österanhängare glömma. Hur ser du på den med lite distans
- Vi var inte i fas då helt enkelt. Jag har sagt det tidigare och säger det igen; maj månad var jobbig för oss och dessutom åkte vi på förluster. Det var småtjurigt och vi hade det jobbigt.

Hur är känslan att komma tillbaka till Kopparvallen, ett ställe som du mer eller mindre "bott på" i många år?
- Jag tycker det är fint att vara nostalgisk i fotboll och minns gärna 80-talsidoler och fina matcher från den tiden. Men just nu är man så uppe i nuet så jag reflekterar inte så mycket över det. Det är snarare tankar på hur vi ska lägga hörnorna i matchen, än om det är speceillt att komma tillbaka till Kopparvallen. Men visst Åtvidaberg är en speciell förening, säger Thomsson.

Kenny Pavey spelar inte på grund av skada, Månz Karlsson är avstängd och Alexander Nadj är långtidsskadad. Det händer lite i truppen jämfört med MFF eller hur?
- Ja, Kenny har inte tränat under veckan så därför ingår han inte i truppen. Och vi lider med Nadj som förstörde knät på en träning för en vecka sedan ungefär. Dessutom tvingas vi till förändring i backlinjen när Månz är avstängd, avslutar Thomsson.

Östers trupp mot Åtvidabergs FF:
Robertino Kljajic,, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Mario Vasilj, Elmin Nurkic, Stefan Karlsson, Juan Robledo, Johan Persson, Josef Elvby, Marcus Bergholtz, Behar Ferizi, Alexander Henningsson, Denis Velic, Fredrik Lundgren, Johan Andersson, Vlado Zlojutro, Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg, Alhaji Gero.