Inför: Östers IF - AIK

På lördagen väntar ny hemmamatch för Östers IF damer. Senast det begav sig med möte i Elitettan blev det seger över topplaget Sirius och det är något som Marie Bengtsson, tränare för damlaget tänker ta med sig.

- En härlig känsla att vinna på bortaplan mot topplaget Sirius, en mycket stark laginsats och viktiga poäng att lägga till de övriga. Den laginsatsen och ett stärkt självförtroende tar vi med vidare in i AIK-matchen.

Hur ser du på AIK som motståndare?
Precis som Sirius, ”lagom” respekt för motståndarna då det är serieledarna som vi möter. Men med vår seger mot dem i våras på bortaplan, känner vi att vi har möjlighet att precis som mot Sirius göra en bra prestation, som förhoppningsvis ger oss poäng även i denna matchen.

Hur ska Östers IF rå på serieledaren?
- Genom att ta med känslan från Sirius-matchen senast och precis som i den matchen spela taktiskt och disciplinerat. Ett starkt försvarsspel och konstruktiva offensiva omställningar.

Några ord om Sanna Åhlander som tagit steg under året och i "växt" till en säker sista utpost. Hur ser du på hennes utveckling?
- Sanna har haft en fantastiskt fin utveckling detta åter. Tack vare hennes träningsvillighet, inställning och viljan att utvecklas. Lägg därtill kontinuerlig matchning och seriens bästa målvaktstränare, Hasse Anderzon, så blir det väldigt bra.