Inför: Östers IF - Hammarby IF

Dags för revansch? Ja så ser i alla fall östertjejerna på lördagens match mot Hammarby. För känslan efter derbyförlusten mot IFK Kalmar vill tränaren Marie Bengtsson helst glömma.

- Tufft mentalt och tungt tabellmässigt, men vi har fortfarande avgörandet i egna händer, så idag två dagar efter är känslan mycket positiv, säger Bengtsson.

Är det bra eller dåligt med en match så nära inpå, derbyt gick ju i onsdags?
- Bara bra, att spela betydelsefulla matcher inspirerar.

Försvarsspelet fungerar ju bra, men målskyttet har gått lite i stå, vad göra?
- Träna, träna och åter träna avslut, och det är precis det vi gör. Vi hoppas att det lossnar mot Hammarby.

Nedflyttningsspöket flåsar lite i nacken, hur jobbar ni med att bortse från det?
- Se framåt och lyfta det positiva, till skillnad från Djurgårdsmatchen tycker jag vi spelade bra första 35 och sista 20 mot Kalmar. Vi är starka i försvarsspelet och vårt kontringsspel, och kan tack vare det ta poäng i de 6 återstående matcherna. Vi har ju avgörandet i egna händer, avslutar Marie Bengtsson.

Matchen spelas på Myresjöhus Arena, lördag 7 sept kl 14.00.