Kvartett uppflyttade under hösten

Under hösten kommer en kvartett att bli upplyfta till A-lagsmiljö och då få chansen att träna med A-laget. Det handlar om Victor Ericsson, Emir Avdic, Fredrik Lindblad och Mubaarak Nuh.

Sportchef Matías Concha:

"Victor har gjort stora framsteg i vårt U-19 lag och är en intressant vänsterbackstyp som gillar komma med i offensiven.

Emir har visat framfötterna under året och utvecklas ständigt. En bollskicklig mittfältare som har stor potential.

Mubaraak är en jättetalang och har trots sin ringa ålder visat att han vill vara med i större sammanhang. En ung spelare som har mycket kvar att lära men som tar stora kliv i sin utveckling för varje vecka som går.

Fredrik är en mittfältsmaskin som är klok och som jobbar hårt. Han är driven och seniorfotbollen kommer göra honom gott i sin utveckling.

Vi vill få fram våra egna talanger i så stor grad som möjligt och visar de bara rätt inställning och kvalité spelar ålder mindre roll. Bra insatser ska belönas och vi väljer att lyfta fram spelare vi tycker är förtjänta av detta under hösten."

Victor Ericsson - Född 1998
Moderklubb: Östers IF