Matchguide inför Öster mot Hammarby

Dags för vårsäsongens sista match före uppehållet. Ska Öster fortsätta stärka egen trend och lyckas vända Hammarbys? Avspark 14.45 - Välkomna!

Omgång 15 återstår, sedan sommaruppehåll några veckor. Först väntar Hammarby på att kliva ur bussen. Senast lyckades Öster vända en negativ trend mot Degerfors, om tillfälligt eller med varaktighet, återstår att se. Idag är det upp till ny prövning.

Hammarby IF kommer med ett som vanligt starkt lag, med välkända ansikten som Pablo Pinones Arce och Johan Persson, men det finns fler i bussen som gärna visar upp sig.

KOM I TID - KOM I GOD TID - KOM I RÖTT - VÄLKOMNA TILL MYRESJÖHUS ARENA!

Peter Wibrån inför matchen;
- Inte mycket att orda om. Vi utgår från att vi har tagit både lärdom och erfarenheter med oss från förra matchen. Det som skiljer är nytt motstånd, men också att vi har hemmaplan. Allt vad det gäller elementärt arbete är nycklar och fokus för oss idag. Vi vet att vi kan, vi vet vad vi ska göra och vi vet hur mycket arbete vi behöver lägga ner för att prestationen skall bli godkänd eller riktigt bra. Om resultatet sedan går vår väg återstår att se, men hittills har vi aldrig kommit ut för att förlora. Vi hoppas på mycket folk på läktarna idag, att vi ser många rödblå flagg och färger som stöder oss i arbetet.

ÖSTERS IF

Tabellplacering: 11

Gjorda mål: 21
Insläppta mål: 19
Tabell: 4-5-5 21-19 17p
Tre senaste: Degerfors (b) 0-2, J-Södra (h) 2-3, Gais (b) 0-0
Avstängda: Denis Velic

HAMMARBY IF

Tabellplacering: 3

Gjorda mål: 31
Insläppta mål: 16
Tabell: 8-2-4 31-16 26p
Tre senaste: J-Södra (b) 0-4, Gais (h) 1-3, Östersund (b) 1-1
Avstängda:

DOMARTEAM

Domare: Robert Daradic, Helsingborg

Ass. domare 1: Anders Böwing, Jönköping

Ass. domare 2: Andreas Söderqvist, Ängelholm

Fjärdedomare: Mirza Kazic, Växjö

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent 5. Marcus Bergholtz, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 10. Alhaji Gero, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson 18. Pa Konate, 19. Simon Wennerhag, 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby, 25. Johan Andersson och 27. Karl-Johan Lindblad.

BILJETTER

Köp din matchbiljett online Webbiljett.se/osterfotboll. Biljettservice öppnar 2 timmar före avsparkstid. Telefon 0470-731225.

MATCHER PÅ ARENASKÄRMAR

A. IFK Värnamo vs Landskrona BoIS kl 15.00

B. Ljungskile SK vs IK Sirius FK kl 15.00

C. Syrianska FC vs Degerfors IF kl 16.00

D. Husqvarna FF vs Varbergs BoIS FC kl 17.00

MATHVÄRD

ARKITEKTKOPIA

MATCHBOLLAR

ICA SUPERMARKET I ALVESTA

MATCHLÄNKAR

TV-SÄNDNING

Matchen sänds på TV12. Samtliga matcher går dock alltid att se i TV4 Play Premium eller via CSPORTS

BAR & RESTAURANG

Börja matchdagen i Sportbaren Della Vittoria eller inled dagen med matchens buffé på Östergatan. Denna veckamed italiensk inspirerad buffé. Endast 199 kr. Boka bord på kontakt@ostergatansrestaurang.se eller ring 0470-731250.

Besök Östergatan på webben - Välkomna!