Matchguide inför säsongspremiären mot Helsingborg

Dags för årets första match - träningsmatch mot Allsvenska Helsingsborgs IF - Avspark i Tipshallen kl 14.00 - Välkomna!

Under ledning av det nya tränarparet i Thomas Askebrand och Kalle Björklund så inleder Östers IF idag matchsäsongen 2015 med en blandad trupp som inte är spikad i sin helhet. Återstår gör att bl.a signera målvakter inför det att tävlingssäsongen drar igång.

Dagens Östertrupp kommer till match i en blandad skepnad. Med en stomme av spelare från 2014, några nyförvärv i Jonatan Rehnström (uppflyttade junior), Philip Hausenkamph (uppflyttad junior), Mehmed Hafizovic, Jonathan Drott och Robin Strömberg samt några provspelare i Alexander Lundin (mv), Kristoffer Thydell (mf) och Fritiof Björkén (yb).

Östers tränare om dagens match;
- Kul att se var vi står. Vi har tränat på bra och det har sett bra ut på träningarna, något vi gärna vill få kvitto på idag. Vi har fokuserat på att få till ett bra passningsspel, komma upp i press, vara aggressiva och bromsa upp motståndarna för att få dem dit vi vill. Om vi får den matchbilden idag, återstår att se då Helsingborg förväntas prioritera sitt försvarsspel, vilket gör att vi inte kommer få mycket tid med bollen.

ÖSTERTRUPPEN

1 Alexander Lundin (mv), 3 Karl-Johan Lindblad, 4 Patrik Bojent, 5 Elmin Nurkic, 7 Freddy Söderberg, 9 Robin Strömberg, 10 Mehmed Hafizovic, 11 Andreas Birgersson, 12 Ivan Gibanica (mv), 14 Alexander Henningsson, 15 Jonatan Rehnström, 18 Jonathan Drott, 19 Simon Wennerhag, 20 Otto Eriksson, 21 Fritiof Björkén, 22 Philip Hausenkamph, 25 Johan Andersson och 27 Kristoffer Thydell.

Andreas Wihlborg, Emil Andersson, Josef Elvby och Mario Vasilj står över matchen pga lättare skador/känningar. Denis Velic är iväg på tränarutbildning.

HELSINGBORGSTRUPPEN

1 Matt Pyzdrowski (mv), 2 Carl Johansson, 4 Fredrik Widlund, 5 Vanderson da silva Souza, 6 Andreas Landgren, 9 Robin Simovic, 10 Anton Wede, 14 Niklas Jönsson, 16 Mikael Dahlberg, 18 Jordan Larsson, 19 Darijan Bojanic, 20 Emmanuel Boateng, 24 Anton Kinnander, 26 Peter Larsson, 28 Yonathan Getachew, 29 Jesper Björkman, 30 Pär Hansson (mv), 31 Elias Andersson och 32 Gustav Jarl. Tränare: Henrik Larsson & Tobias Tuvesson

DOMARTEAM

Domare: Adnan Jukic

Ass. domare 1: Magnus Vallerius

Ass. domare 2: Barech Afzal Khan

MATHVÄRD

SMÅLANDSPOSTEN NÄRA

MATCHLÄNKAR

BILJETTER

Publikentrén öppnar kl 13.00. Biljettpriser: Vuxna 100 kr / Ungdom 60 kr. För dig som vill undvika köer så finns matchbiljetter att köpa på webbiljett.se/osterfotboll.

RADIO - TV - WEBB

Matchen sänds direkt via Smålandsposten Nära. Sändningen börjar kl 13.50. För att se matchen måste du köpa en kod för 79 kronor.

NÄSTA MATCH

Fredag 30 januari - träningsmatch hemma mot Falkenbergs FF i Tipshallen kl. 18.00.

AVSPARK KL 14.00 - VÄLKOMNA TILL VÄXJÖ TIPSHALL!