Matchguide inför Varbergs BoIS FC hemma

Superettans 24:e omgång står för dörren och i kväll förväntas publikrekord för säsongen på Myresjöhus Arena. Tack vare föreningens partners erbjuds alla Växjöbor med omnejd fri entré till matchen.

Fredagen tycks bjuda på ett fantastiskt fotbollsväder när Varbergs BoIS FC kommer på besök. För Östers IF betyder kvällens match enormt mycket och tre poäng skulle innebära andrum inför slutspurten i en spännande serie.

I skrivande stund har fler än 7.500 biljetter delats ut över disk, vilket förhoppningsvis innebär god uppslutning - avspark kl 18.30!

Med kvällens match inräknad återstår sju omgångar av årets Superetta. Varbergs BoIS FC placerar sig på en sjundeplats i tabellen och har ett mycket bättre utgångsläge än Öster som behöver varje poäng för att säkerställa SE-kontraktet för 2015.

I kvällens motståndare finns två välbektanta ansikten. Målvakten Joakim Wulff som lämnade Öster inför den här säsongen samt den för säsongen utlånade forwarden Vlado Zlojutro. Sistnämnd lånades ut till Varberg efter sommaruppehållet och har hittills producerat ett straffmål och två assists för sin nya klubb. Om kvällens match säger han till Smålandsposten, att det känns lite skumt att möta Öster men att han är professionell och att han kommer ta varje chans att göra mål på Öster.

Öster har under veckan tränat hårt och hela laget är fokuserat på att vända tabelltrenden. Under veckan har Roberth Björknesjö och Peter Wibrån testat olika uppställningar och prövat nygamla och nya idéer för att laget skall lyckas säkerställa SE-kontraktet inför 2015.

Samtliga spelare, bortsett de bägge långtidsskadade ytterbackarna Emil Andersson och Elmin Nurkic, har varit tillgängliga för träning i veckan. Tillbaka i truppen efter Syrianskamatchen är Tibor Joza som då stannade hemma från Södertälje efter att ha blivit pappa.

Roberth Björknesjö lovar ta fram borren Peter Wibrån lovar poäng

Ass. domare 2: Robin Wilde, Göteborg

Fjärdedomare: Pär Leek, Vetlanda

ÖSTERTRUPPEN

1 Oscar Berglund (mv), 2 Andreas Wihlborg, 3 Joakim Lindner, 4 Patrik Bojent, 5 Marcus Bergholtz, 6 Mario Vasilj, 7 Freddy Söderberg, 8 Denis Velic, 10 Alhaji Gero, 11 Jonas Hellgren, 12 Alexander Nadj (mv), 14 Alexander Henningsson, 17 Boris Sandoval Molina, 18 Tibor Joza, 20 Otto Eriksson, 22 Josef Elvby, 25 Johan Andersson och 27 Karl-Johan Lindblad.

Simon Wennerhag och Andreas Birgersson är ej uttagna i dagens trupp. Emil Andersson (hälsena) och Elmin Nurkic (korsband) är långtidsskadade.

ÖVRIGA MATCHER OMGÅNG 24

2014-09-18 19:00 Jönköpings Södra IF - IK Sirius FK (3-1)
2014-09-20 16:00 Östersunds FK - Degerfors IF
2014-09-20 16:00 GAIS - Landskrona BoIS
2014-09-21 17:00 Assyriska FF - Husqvarna FF
2014-09-21 17:00 GIF Sundsvall - IFK Värnamo
2014-09-21 18:20 Hammarby - Syrianska FC
2014-09-22 19:20 Ängelholms FF - Ljungskile SK

MATHVÄRD

SKANDIA BANK & FÖRSÄKRING

MATCHBOLLAR

ARKITEKTKOPIA

ECOSIGN

MATCHLÄNKAR

BILJETTER - FRI ENTRÉ FÖR ALLA

Tillsammans med våra partners bjuder vi alla i Växjö med omnejd på fri entré (läs mer om kampanjen här). Du kan hämta ut din matchbiljett vid vår biljettservice hela dagen.

SUPPORTERPRYLAR - NU TÖMMER VI LAGRET!

Vi har nu arbetat fram ett nytt koncept och vision gällande supporterprylar och merchandise. Tillsammans med P&M Sales öppnar vi redan ikväll upp två försäljningsställen vid bägge långsidorna (sektion D & K) och vi hoppas att du som supporter hjälper oss att tömma lagret. Målsättningen är att tömma våra lager för att redan i slutet av året kunna presentera de första artiklarna i ett nytt sortiment. Vi reserverar oss för begränsningar i antal och storleksvariationer. Inom kort öppnar vi även upp vår nya webbshop.

Kampanjerbjudande --> Matchtröja (ord.pris 600:-) + Jubileumshalsduk (från invigningsmatchen 2012) för endast 300 kr gäller fortfarande - dock i ytterst begränsat antal och storlekar - först till kvarn!

MATCHAKTIVITETER

• Östergatans Restaurang och Sportbaren Della Vittoria öppnar kl 16.30
  • Hoppborg för barnen
  • Insläppet till arenan öppnar kl 17.30
  • Uppvärmning på plan ca kl 17.40
  • Avspark kl 18.30
  • Manifestation för alla Östers ungdomslag i halvtidspausen
  • Autografskrivning efter matchen - Österspelarna delar ut signerade spelarkort

TV-SÄNDNING

Matchen sänds på TV12. Samtliga matcher går dock alltid att se i TV4 Play Premium eller via CSPORTS

BAR & RESTAURANG

I kväll öppnar vi upp portarna på nytt och i ny regi. Östergatans Restaurang och Sportbaren Della Vittoria kommer tills vidare att vara öppna i samband med Östers hemmamatcher på Myresjöhus Arena eller vid middagsbokningar, konferenser eller minimässor.

För att kunna erbjuda en levande och öppen arena är det en självklarhet att restaurang och sportbar hålls öppna. Tills vidare blir det Växjökrögaren Tobias Wendt från Evedals Värdshus som driver verksamheten.

Vi ber om överseende med att www.ostergatansrestaurang.se är under omarbetning och vi reserverar oss för felaktigheter. Vi hoppas att du och ditt sällskap, väljer att prova någon av våra nya menyer, antingen i restaurangen eller i sportbaren. Vi öppnar två timmar före match.

Varmt välkomna!
Tobias Wendt & Öster Event & Restaurang AB

NÄSTA MATCH

Omgång 25 spelas på bortaplan mot IK Sirius FK på Studenternas IP tisdagen den 23 september kl 19.00. Nästa hemmamatch på Myresjöhus Arena spelas mot Landskrona BoIS fredagen den 26 september kl 18.30.

AVSPARK KL 18.30 - VÄLKOMNA TILL MYRESJÖHUS ARENA I KVÄLL!