Matchguiden inför Högaborg på konstgräset

Försäsongen avrundas idag mot Högaborgs BK på Värendsvallens konstgräs - Frivillig entré för dig som vill stödja Östers ungdomar - Avspark kl 15.30 - Välkomna!

Under Långfredagskvällen landade Östertruppen i Växjö igen efter en veckas träningsläger iTurkiet. Ett par dagars påskledighet och avrundas försäsongen mot Högaborgs BK från Helsingborg och som till vardags hör hemma i Division 2 Västra Götaland.

Öster mönstrar för dagen 18 spelare i genrepet. Från matchen mot Landskrona för tio dagar sedan så är matchtruppen något minskad. Utgår gör Mehmed Hafizovic (sjuk) samt Jonatan Rehnström och Filip Stenmark.

Östers tränare Thomas Askebrand;

- Vi har varit iväg på ett bra läger. Vädret var lite si så där men blev bättre och de sista dagarna blev bra. Planerna var okej, men inte mer än så. Sammantaget blev det ett väldigt bra och positivt läger. Statusen på truppen tycker jag ser ganska bra ut. Vi har Haft lite småsjukdomar och skavanker men är mer eller mindre fria från det nu. Hur startelvan ser ut idag behöver inte innebära att den ser ut så mot Norrby. Konkurrensen i truppen är stentuff på alla positioner, vilket gör att alla måste vara på tårna och göra sitt yttersta sista veckan före seriestart. Dagens match tjänar sitt syfte på flera sätt.

ÖSTERS IF - SPELARTRUPP

1. Rasmus Rydén (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Karl-Johan Lindblad, 4. Patrik Bojent, 5. Elmin Nurkic, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 9. Robin Strömberg,  11. Andreas Birgersson, 14. Alexander Henningsson, 16. Emil Andersson, 18. Jonathan Drott, 19. Isaac Shaze, 20. Joel Rajalakso, 21. Fritiof Björkén, 27. Philip Hausenkamph och 31. Sulejmen Sarajlic (mv).

Tränare: Thomas Askebrand & Karl-Gunnar Björklund

HÖGABORGS BK - SPELARTRUPP

Saknas - se spelartrupp på hogaborgsbk.se

DOMARTEAM

Domare: Mirza Kazic

Ass. domare 1: Barech Afzal Khan

Ass. domare 2: Edin Delkic

4:e domare: ---

BILJETTER

Fri(villig) entré för den som vill stödja Östers ungdomar.

RADIO - TV - WEBB

Du kan också följa vår direktrapportering via twitter.com/oifmatch

KOMMANDE MATCHER

• Seriepremiär på Myresjöhus Arena - Östers IF vs Trelleborgs FF - söndag 19 april kl 17.00