Sista matchen på Värendsvallen

näringslivet bjuder på Fri Entré!

Det är nu mindre än en månad kvar till premiärmatchen mot IFK Värnamo på Nordens modernaste arena, Myresjöhus Arena. Innan dess väntar dock två matcher för herrarna - bortamatch mot IF Brommapojkarna och så förstås: den absolut sista matchen på Värendsvallen.

Torsdagen den 23 augusti kl. 18.00 (OBSERVERA TID OCH DATUM, detta har blivit ändrat!) tar vi emot IK Brage för historiens sista match på Värendsvallen. Matchen till ära bjuds publiken på Fri Entré till Öppna sitt och ståplats. Detta möjliggörs tack vare insatser från ett stort antal företag i vårt nätverk.

Att det blir IK Brage som bjuder på motståndet i denna match känns extra roligt med tanke på att vi mötte samma lag år 1967 i den historiska kvalmatchen till Allsvenskan. Då fanns det över 26 000 personer på plats på läktarna (publikrekord på Värendsvallen) - ett rekord som vi hoppas att ni vill vara med och utmana!

Innan matchen kommer Växjös alliansföreningar att genomföra en manifestation där de visar upp sig, ni kommer också att bjudas på underhållning från våra Cheerleaders. Som om detta inte vore nog kommer dessutom Björn Hellkvist, från Shaking Generation, att vid matchen mottaga ett bidrag till sin stiftelse.

Shaking Generation bildades den 28 oktober 2011 efter det att Rögles tränare, Björn Hellkvist, tvingats tas steget ned från bänken på grund av parkinsons sjukdom. Stiftelsen samlar in medel till forskning, rehabilitering och klinisk vård. På hemsidan www.shakinggeneration.se finns mer info för den nyfikna.

VARMT VÄLKOMNA till Värendsvallen den 23 augusti,
hjälp gärna till att sprida vår Match-plansch (ladda ner den HÄR) och bjud in alla Du känner till matchen!