U17: 0-4 & viktig 3-poängare borta mot IFK Värnamo

14-2 i målskillnad på tre matcher. Under söndagen hämtade laget hem tre poäng från Värnamo via sifrorna 0-4 (0-3), vilket innebär fyra poäng tillgodo nedåt i tabellen och häng på toppen.

Närmast väntar kvartsfinal i DM P17 mot Assyriska IK från Jönköping. De spelar till vardags P17 Elit Vår, en serie som för övrigt toppas med fem poängs marginal av Östers U16-lag. Liksom U19 innebär helgens seger ett bra utgångsläge inför vårsäsongens sista seriematch innan sommaruppehållet borta mot FK Karlskrona.

Östers tränare Markus Lindberg efter matchen;

- Vi gjorde godkända insatser och vann komfortabelt. Vi hade mera att krama ur i vår prestation, vi tappade bland annat för mycket boll i uppspel vilket resulterade i att Värnamo fick några omställningar. Vi har en tuff träningsvecka framför oss innan vi tar midsommarledigt. Efter det väntar Assyriska IK (DM) och Karlskrona innan uppehållet så det är viktigt att vi håller bra nivå på träningarna.

Startelvan

12. Pierre Abou Abboud (mv), 2. Victor Ericsson, 3. Mikael Manuel Saglamoglu, 4. Albin Ljungdahl, 5. Ludvig Bengtsson (K), 6. Daniel Hultqvist, 7. Carl Stenberg, 8. Hugo Wilhelmsson, 9. Karl Hjertberg, 10. Felix Turesson och 11. Jacob Hörberg

Avbytare

14. Robin Johansson, 15. Joel Björck, 16. Felix Emanuelsson och 17. Andreas Linnell

Ledarteam

Markus Lindberg (tränare) och Joel Bäckström (ass.tränare)

Matchhändelser

12’ 0-1 Karl Hjertberg (ÖIF)
22’ 0-2 Felix Turesson (ÖIF)
43’ 0-3 Felix Turesson (ÖIF)
53’ Varning Lukas Wennberg (IFK)
70’ Varning Karl Hjertberg (ÖIF)
75’ 0-4 Albin Ljungdahl (ÖIF)
85’ Varning Petter Öberg (IFK)

Matchlänkar

Kommande U17-matcher

• Östers IF - Assyriska IK (DM P17 Kvartsfinaler) - 22/6 kl 19.00
  • FK Karlskrona - Östers IF - 25/6 kl 19.00
  • Östers IF vs Nyköpings BIS - 2/8 kl 15.00

U17-matcherna finns också inlagda i matchkalendern på startsidan. Här kan du prenumerera på matcherna direkt i din kalender.

Följ Östers IF i sociala medier: