U21 tappade hemma mot Ängelholm

Under tisdagskvällen förlorade U21 hemma mot Ängelholms FF med 1-3 (1-2) på Myresjöhus Arena.

Öster inledde matchen bra och tog också ledningen i elfte minuten genom Jonas Hellgren. Fram till Ängelholms kvittering i 16:e sedan tog gästerna över mer och mer. 1-2 kom redan fyra minuter senare...

Målfakta

1-0 Jonas Hellgren
16’ 1-1 Romario Hulea
20’ 1-2 Mikael Mocevic Baggner
67’ 1-3 Mikael Mocevic Baggner

Tränare Peter Wibrån om matchen

- Motståndets spelarmix A/U19-spelare så likvärdig ut som vår. Början var riktigt bra och fram till 1-1 hade vi bra kontroll och vi var det bättre laget. Vi fick inte riktigt fart på bollen idag, vi fattade inte alltid rätt beslut, vi tappade på så vis mycket boll och hamnade i onödiga omställningsspel där vi fick löpa mycket i värmen, vilket naturligtvis också tog på krafterna. Vi är ett kollektiv men Johan Hjalmarsson som debuterade från start för första gången, förtjänar extra beröm för en bra insats på mittfältet.

Startelva

1. Oscar Berglund, 2. Fredrik Henriksson, 3. Oskar Dahlström, 6. Bo Svensson, 9. Jonatan Rehnström, 11. Jonas Hellgren, 15. Andreas Birgersson (K), 16. Emil Jönsson, 18. Pa Konate, 19. Johan Hjalmarsson och 23. Philip Hausenkamph.

Avbytare

8. Albin Johansson, 17. Hampus Wulff, 20. Jonathan Stolth

Nästa match

Omgång 12 spelas hemma mot GAIS den 17 juni kl 17.00. Matchen kommer spelas, antingen på Värendsvallen eller på Myresjöhus Arena (väderlek avgör).

För matchfakta och tabell --> Svenskfotboll.se