U21/A: Inför träningsmatchen borta mot Laholms FK

Senast sprudlande målseger borta mot Halmia i serien. I kväll tränings-match med U21-benämning borta

mot division 3-laget Laholms FK.

Kvällens träningsmatch är inplanerad som U21-match men Öster åker till Halland med 19 spelare i truppen. Tillbaka efter långvarig rehabträning är såväl mittfältaren Josef Elvby som forwarden Matteo Blomqvist-Zampi. Med i kvällens Öster finns också Richard Donkor, akademispelaren från Right To Dream som tränat med laget i några veckor. Matchen spelas på Glänninge Park kl 18.00.

Motståndarlaget Laholms FK hör till vardags hemma i samma serie som Ljungby IF, närmare bestämt i Division 3 Sydvästra Götaland. Efter tio omgångar placerar laget sig på 8:e plats i en jämn tabell. Östers assisterande tränare Kalle Björklund har sedan flera år arbetat i Laholms fotbollsakademi och känner naturligtvis klubben och flertalet av spelarna.

Kalle Björklund inför kvällens match;
- Jag har sedan länge hjälpt till med skolträning i Laholm. Jag kan tänka mig att fem sex av mina tidigare elever finns med på plan i kväll. Laholm är ett lag med många unga spelare. Jag tycker att det ger våra spelare utveckling att åka runt och möta de mindre klubbarna. Viktigt för oss i kväll är att alla spelarna får speltid vilket är behövligt. Matchen kommer också lägligt för Josef och Matteo som får speltid i kväll för första gången på länge.

Östers startelva
Rasmus Rydén, Philip Hausenkamph, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Emil Andersson, Jonathan Drott, Johan Hjalmarsson, Richard Donkor, Mehmed Hafizovic, Joel Rajalakso och Andreas Birgersson

Avbytare

Filip Stenmark, Fritiof Björkén, Elmin Nurkic, Josef Elvby, Alexander Henningsson, Isaac Shaze, Matteo Blomqvist-Zampi och Sulejmen Sarajlic (mv)