Uppropet - Tillsammans Tillbaka!

I slutet av 2013 tog Fredrik Åkesson initiativet till projektet Tillsammans Tillbaka. Gensvaret harvarit bra och såväl privatpersoner som företag har ställt upp på ett fantastiskt sätt.

Hittills har projektet samlat in hela 458 000 kr. Av dessa pengar är 80% öronmärkta till spelarförvärv i Östers IF, 10% till Barncancerfonden och 10% East Front.

Pengarna till Barncancerfonden (45 800 kr) och East Front (45 800 kr) kommer att delas ut i samband med matchen mot Värnamo den 11 augusti.

Föreningen har alltså 366 400 kr att disponera till framtida spelarförvärv. Utgångspunkten har hela tiden varit att dessa pengar skall användas på ett tryggt och långsiktigt sätt. Spelaren som finansieras av de insamlade pengarna skall gå direkt in i laget och göra skillnad. Under en längre tid har det arbetats intensivt för att få loss en spelare som matchar dessa kriterier under sommarfönstret. Av olika anledningar, såväl ekonomiska som kontraktsmässiga, blev det ingen värvning under sommaren men arbetet fortsätter och pengarna kommer därmed att användas för ett spelarförvärv inför säsongen 2015.

Målsättningen är att under hösten/vintern 2014 presentera ”Tillsammans Tillbaka-spelaren” som skall blir en viktigt pusselbit i det framtida lagbygget.

Tack alla för ert stöd!

Östers IF