Utdelning av Stig Svensson-stipendier

Från vänster: Sven Johannesson, Simon Wennerhag, Joakim Gustafsson och Tommy Svensson.

I samband med hemmapremiären delade Stig Svensson-fonden ut sina årliga stipendier till en spelare och en ledare i föreningen. Priset delades ut av Österlegendaren Tommy Svensson.

Ledarstipendiet - Joakim Gustafsson

Engagemang och lojalitet är något som symboliserar våra ledare i Östers IF. Det finns här bland oss en ledare som i ännu högre grad än andra personifierar detta. I alla sammanhang märker man det otroligt stora Österhjärtat. En bättre ambassadör för vår kära förening får man leta efter. Genom sitt sätt att vara är han ett föredöme inte minst för våra nya ledare. Östers IF kommer alltid i första hand för honom. Vi tror att Rögles U-20-tränare håller med oss.

Spelarstipendiet - Simon Wennerhag

2010 så tog Simon steget över till Östers IF U17 från sin moderklubb Sandsbro AIK. Efter säsongens slut lyftes han upp till U19 och har för varje säsong som gått tagit steg i sin utveckling och efter förra säsongen så belönades Simon med ett A-lagskontrakt. Simon har under sin tid i Östers IF visat att med hårt jobb så kommer framgång och fortsätter han med detta så kommer vi med all säkerhet att få se honom debutera i elitsammanhang.

Grattis till er bägge och stort lycka till under 2014!