Välkommen David!

Välkommen David, du är en av de två spelare som kommer till Östers IF tack vare insamlingen 2 nyförvärv!

Hur känns det?

Känns väldigt bra, nyfiken på klubben och förhoppningsfull inför hösten. Växjö som stad i kombinationen med ett väldigt bra lag och professionell klubb gjorde att jag bestämde mig för ÖIF.

Vad var det som avgjorde till ÖIF:s fördel, då vi vet att du hade flertalet andra erbjudanden?

Klubben presenterade en otroligt intressant målsättning och jag har en stor entusiasm inför att bli en del av det. Trots att vi blivit föräldrar för 6 månader sedan och det mest praktiska hade vara att välja en klubb i Göteborgsområdet så var min magkänsla direkt när Öster tog kontakt att jag ville vara en del av detta bra lag.

Kan du beskriva dig själv som fotbollsspelare?

Anfallare, har varit målfarlig i de klubbarna jag varit tidigare. Jag är en djupledsgående spelare och anser mig vara snabb och ganska kraftfull.

Hur ser tiden ut fram till återstarten för din del?

Hade precis kommit igång med träningen i Gais efter deras uppehåll, så nu blir det ytterligare en period till där jag kan förbereda mig inför att vara redo inför omstarten om ett par veckor. Givetvis blir det också fokus att flytta ner med familjen och göra oss hemmastadda i Växjö, som vi redan efter första dagen här nere gillar väldigt mycket.

Mer information kring David finner ni på

www.vxonews.se samt www.smp.se