Klubbdirektören: "Ditt stöd kan vara avgörande"

Förväntningarna är högt ställda på Östers IF. Med all rätt för det ska de vara. Med förväntningar följer också besvikelse när inte resultaten går i den riktning man vill och förväntar sig. Det är också fullt naturligt. Men i slutändan så är det ändå bara tillsammans vi kan nå våra högt uppsatta mål. Därför hoppas jag på ett nytt fantastiskt stöd nu på fredag.

Under säsongen 2022 byggdes intresset kring Östers IF upp starkt. Vi har kunnat se en stark utveckling i hela föreningen på egentligen alla plan. Inte minst publikmässigt. Snittet från 2022 som landade på 2 430 förvandlades under 2023 till 3 707 personer. Trots en säsongsinledning som har inneburit både snö och att vi inte riktigt fått de poäng som vi velat med oss ligger vi på en tredjeplats i publikligan med 3 590 i snitt på de första tre hemmamatcherna.

Vi har kunnat se en fin utveckling på många publikkategorier, såväl på familjeläktaren som hos aktiva supportrar på ståplats. East Front som stått bakom föreningen i ur och skur är inte längre ensamma utan även andra supportergrupper har tagit plats här, exempelvis Sektion Södra. Vi är stolta över våra supportrar och det är glädjande att kunna konstatera att vi under de två senaste hemmamatcherna inte haft några ordningsstörningar utan säkra och trygga evenemang. Vi har också haft två bortamatcher mot Varberg och Örgryte där vi haft ett fantastiskt stöd från bortasektionen. Något som betyder mycket för såväl spelare som ledare men också för hela föreningen och intresset kring den.

På fredag är det match igen. Då hoppas jag att få se just dig på plats igen på Visma Arena. Alla ni som varit med och stöttat oss på plats i år och som köpt biljett eller årskort på nätet kommer under dagen att få ett fint erbjudande i er mailkorg. Det gäller fram till onsdag så tveka inte utan häng på direkt så ser vi till att skapa en härlig fredagskänsla att ta med sig in i helgen.

Superettan är en speciell serie. Oviss och jämn. Älskad och hatad. Ligger vi på direktplats till Allsvenskan på fredag kväll eller i mitten av serien när omgången är slutspelad? Ditt stöd kan vara avgörande i den frågan.

Alltid Öster!

Jens Magnusson