Inför: Öster - Oddevold

Under fredagskvällen den 10 maj sparkar vi igång den sjunge omgången i Superettan och vår andra hemmamatch inom loppet av sex dagar. Denna gång är det nykomlingen IK Oddevold som gästar oss på Visma Arena med avspark 19.00 för en viktig match i toppen.

Fem dagar har passerat sen vår senaste match hemma mot Gefle och det var ett besviket lag som gick av planen efter att inte ha kunnat ro hem alla poäng i lördags. Nu har besvikelsen istället omvandlats till tändvätska inför fredagens match mot ett gästande Oddevold som i dagsläget placerar sig precis ovanför på en fjärdeplats med sina 11 poäng, mot Östers 9 poäng som just nu står på en femteplats. Viktiga poäng står därför på spel för att haka på uppe i toppen.

I lördags blev det inte som tänkt och nu har vi haft ett antal dagar på oss att ladda om och växla upp. Vad har du sänt för budskap till laget för att gå in och vinna imorgon?

- Det enda vi kan påverka är oss själva och hur vi spelar. Vi måste vara den bästa versionen av oss själva varje dag för att bli bättre. Det gäller att hela laget tar hand om varandra varje dag.

Vi har Ivan Kricak tillbaka efter sin avstängning men Alibek Aliev avstängd till kommande match. Hur påverkar det laget och hur ser vår status annars ut i truppen?

- Vi har en skadefri spelartrupp som är fullt redo för matchuttagning. Oavsett vilka som är på planen har vi en stark tro på hur vi skall spela och det kommer inte att ändras.

Oddevold, en nykomling som gjort en förhållandevis stark inledning av säsongen och ligger förnärvarande på en fjärdeplats i tabellen. Sett till vad vi har fått se av de hittills, vad är det för typ av lag som kommer till Växjö?

- Ett lag som absolut inte skall underskattas. De kommer in till den här serien utan rädsla efter att inte ha varit i elitfotbollen på länge och har en stark tro på deras sätt att spela. Oddevold spelar en liknande fotboll med ett specifikt sätt att försvara och vill anfalla på ett sätt som påminner om oss. För oss gäller det att ha självförtroendet att gå ut där och visa den bästa versionen av oss.

Biljetter köper du som vanligt på Östers biljettsida. Kom ihåg att du sparar både pengar och tid på att säkra din plats på webben. På arenan tillkommer en serviceavgift för dig som köper din biljett hos vår biljettkassa och du riskerar även att hamna i längre biljettköer. Köp din biljett på webben redan idag!

För dig som inte har möjlighet att vara på plats och stötta laget så finns streamingtjänster att tillgå. Discovery+ och TV4 Play direktsänder matchen med sändningsstart 18.50. Du följer även vår egna rapportering via sociala medier där du finner oss på Facebook, Instagram, X och givetvis här på hemsidan med matchrapporten som publiceras efter slutsignal.

Tillsammans för alla tre poäng!