SKOLKORTET

I samarbete med KraftPowercon

Skolkortet 2024 - i samarbete med KraftPowercon

Vi vill att alla skall få uppleva elitfotboll live.

Öster är en förening för alla och vi vill att alla barn och ungdomar ska ha samma möjlighet att se och uppleva elitfotboll live på Visma Arena.

Därför ger vi sedan 2015 alla barn i Växjö kommuns grundskolor Skolkortet som ger möjligheten att gå gratis på fotboll och se alla Östers hemmamatcher. Något som är helt unikt inom elitfotbollen i Sverige.

Skolkortet gäller som entrébiljett till Östers samtliga hemmamatcher i Superettan för dig som är mellan 6-12 år och går i skola i Växjö kommun. Kortet är personligt och gäller som entré för en person. Med Skolkortet har du plats på Familjeläktaren (sektion N1, N2 och N3) samt på Hemmastå. Kortet distribueras till skolor i Växjö i nära anslutning till säsongsstart. Skulle du inte få ett skolkort vid det här tillfället så går det bra att hämta ut ditt kort i biljettservice på matchdagar.

Skolkortet är matchbiljetten. Det vill säga att du som barn inte behöver hämta ut någon biljett via biljettkassan eller webbiljetter i förväg. Som anhörig till barn med Skolkortet finns det biljetter på Familjeläktaren där fri sittning gäller. Biljetter till Familjeläktaren finner du på Östers officiella biljettsida.

Ta med dig familj och vänner på en oslagbar upplevelse på Visma Arena!

Jonatan Larsson

Evenemangs- och privatmarknadsansvarig