TRÄNING FÖR TJEJER MED TJEJER

Träning för tjejer med tjejer

Vi ser en stor klyfta i skillnaden mellan tjejer och killars spontana idrottsutövande.

Idag når vi ett deltagarantal på 30% tjejer genom våra aktiviteter.
Frågar vi tjejerna varför det är så får vi ofta till svar att dom vill träna men kanske inte alltid tillsammans med killar.

Vi erbjuder därför alla Växjös tjejer olika former av träning på fredagar mellan 19.30-20.30 i en hall som ligger i anslutning till Tipshallens Nattfotboll. Här bjuder vi in olika aktörer från olika föreningar som håller i prova-på-pass till alla som dyker upp.
Tjejerna får chansen att prova olika typer av idrotter och fysisk träning samtidigt som vi minskar avståndet mellan våra deltagare och föreningslivet.

Genom vår satsning skapas stora möjligheter för att öka tjejers deltagande i spontanidrott, ökat välmående och att minska utanförskap.