Akademispelare i träning med A-laget

Just nu har vi många av våra akademispelare uppe i A-laget som får känna på seniormiljön. Under den senaste tiden har vi bland annat haft Liam Boe Presteng (till vänster), Jonathan Nagy Blomkvist (i mitten) och Max Högberg (till höger) i träning som i dagsläget tillhör vårt P19-lag.

Tidigare P19-tränaren och numera Akademichef och Videoanalytiker i A-laget, Daniel Friberg, beskriver spelarna enligt följande:

Från vänster:

Liam Boe Presteng: Central mittfältare, född 2006. Gör sitt första år i P19-laget och har gjort en bra säsongsinledning och var framstående i senaste matchen mot Djurgården.

Jonathan Nagy Blomkvist: Mittback, även han född 06, som gör sitt första år i P19. Likt Liam har han gjort en fin säsongsstart och bidrog starkt till senaste segern där Öster höll nollan mot Djurgården.

Max Högberg: Högerback, född 2005. Gör sitt tredje år i P19 och har varit tongivande under lång tid och en av de ledande spelarna. Varit i kontinuerlig träning med A-laget sen föregående säsong.

Väldigt kul att vi fortsatt ger unga spelare möjlighet i träningsmiljö i A-laget. De får regelbundet vara i denna miljö vilket utvecklar dem för varje vecka som går. Vi har just nu många spelare som är födda mellan 05-08 i A-miljö och det ger vår unga spelare en bra förberedelse för att ta det sista svåra steget till att bli senior när det väl är dags, tillägger Daniel.

Har du missat den senaste P19-matchen?
Se matchen i sin helhet på Fotbollplay när P19-laget besegrade Djurgården i P19 Allsvenskan i lördags.