Freddy Söderberg förlänger två år med Östers IF

Bild: Andreas Nilsson/Bilderna.it

Östers spelartrupp växer ytterligare med anfallaren Freddy Söderberg som idag förlängt två år med klubben.

Östers målsättning har hela tiden varit att behålla större delen av spelarna i division ett med målsättningen att ta laget tillbaka till Superettan så snart som möjligt.

14 spelare har kontrakt inför den kommande säsongen. Freddy Söderberg är nu klar för ytterligare två säsonger. Det innebär att han nu går in i sin femte raka säsong med laget. Han har spelat över 150 matcher för klubben.

-Vi har som ambition att behålla en stor stomme från förra säsongen och därför känns det bra när pusselbitarna faller på plats. Vi är mycket glada för att ha gjort klart med Freddy som vi vet har ett stort Österhjärta och som betyder mycket för vårt anfallsspel. Vi arbetar vidare med att göra klart med fler befintliga spelare samtidigt som vi för samtal med nya spelare, säger Östers klubbchef Jens Magnusson.

Spelare med kontrakt 2015: Robertino Kljajic, Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson och Freddy Söderberg.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren och Vlado Zlojutro.