KLAR SEGER MOT LOKALKONKURRENTEN

ÖSTERS IF - RÄPPE GOIF 4-0 (3-0)

1-0 10    Kapcevic
2-0 16  Kapcevic
3-0 43  Ahrn
4-0 85  Gabrielsson

Stulic
Larsson - Örnblom - Ericsson - Lindén
Gustafsson - Silverholt - Gabrielsson - Avdic
Kapcevic - Ahrn

46'    Johannesson (Kapcevic)
49'    Andreasson (Silverholt)
72'    Njie (Lindén)
76'    Godane (Gustafsson)

Bildspel från matchen, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it:

Öster tog snabbt grepp om matchen och i nionde minuten var vi nära att bli bjudna på en delikatess när Ruben Lindén slog in en boll som Oskar Gabrielsson mötte strax utanför straffområdet och försökte klacka vidare till en framstormande Dragan Kapcevic, men träffen blev inte ultimat och en försvarare hann mellan.

Minuten senare fick vi ändå se ett mål när Filip Örnblom lyfte en lång boll fram på Kapcevic som fint bröstade med sig bollen innan han lyfte in ledningsmålet över Räppemålvakten Lundberg.

Kapcevic stod även för nästa mål dryga fem minuter senare, när han drog nytta av en miss i Räppeförsvaret, snappade åt sig bollen och kallt rundade målvakten innan han rullade in 2-0.

I 24e minuten fick Östers målvakt Victor Stulic göra sin första riktiga insats när Linus Nilsson slet sig loss på högerkanten och avslutade lågt men Stulic var med bra och parerade med foten.

Två minuter före paus skulle vi så få se matchens tredje mål när Jonathan Larsson lyfte upp bollen fint på Gustav Ahrn som tog med sig den och distinkt klippte in den i höger burgavel.

ANDRA HALVLEK

Båda lagen såg mindre heta ut efter paus men det var Räppe som höll tempot uppe bäst. Försöken med låga inspel från kanterna tog sig dock sällan fram genom ett välplacerat Österförsvar, närmst var man i 47e minuten med ett avslut en bit över mål och i 54e när Räppes för dagen bäste spelare Haris Hamzic var nära att hitta in till Bakkabulindi men Victor Ericsson kunde rensa till hörna.

Med knappa timmen spelade tog Öster tillbaka det mesta av initiativet men förutom ett par pigga halvchanser av Ahrn var man heller aldrig riktigt nära. i 85e minuten bröt dock Oskar Gabrielsson en bit in på offensiv planhalva, avancerade själv och tryckte sedan upp bollen stenhårt i högra krysset, en riktig delikatess.

Denna höll dock på att överträffas bara minuten senare när Räppes Hamzic klippte till från 25 meter och fick perfekt båge på bollen över Stulic, men träffade ribbans underkant och ut.