Klart med första nyförvärvet inför 2017

Vi välkomnar Mathias Pavic till Östers IF från den 1 januari 2017. Mathias kommer att spela klart säsongen 2016 med Oskarshamns AIK.

Vi fick chansen att ställa lite snabba frågor till Mathias.

Hur känns det?

Otroligt kul, komma till en större och profissionell förening som ÖIF är verkligen inspirerande.

Kan du beskriva dig själv som spelare?

En spelare som är allround, kan spela på flertalet positioner både i backlinjen samt på mittfältet. Mina främsta egenskaper är mitt spelsinne samt en bra passningsfot.

Varför valde du Östers IF?

Så fort jag hörde att det fanns intresse ifrån ÖIF var jag väldigt intresserad av att få klart allt så snabbt som möjligt. Föreningen har en hög ambitionsnivå som lirar i linje med en väldigt bra spelartrupp. Jag känner några stycken av killarna sedan tidigare och jag vet att de trivs väldigt bra i föreningen. Ser fram emot kommande år och och dess utmaningar.

Mer info

www.vxonews.se