Målvakt klar för Östers IF

Robertino Kljajic har skrivit på för Östers IF

Foto: Marcus Sjöholm.

Målvakten Robertino Kljajic från Höganäs BK har skrivit på för Östers IF. Kontraktet löper fram till "sommar-fönstret", i mitten av juli.
22-åringen med rötter i Kroatien har Högaborg som moderklubb och beskriver sig själv som en målvakt som framför allt har sin styrka i luftrummet, med tanke på sin längd.

- Det är en dröm som går i uppfyllelse att få vara en del av allsvenska Östers IF, säger Robertino Kljajic.
- Det känns faktiskt fenomenalt, fortsätter den långe målvakten.
- Jag har fått ett fantastiskt intryck av klubben och staden. Växjö är verkligen en idrottsstad. Träningsmöjligheterna är optimala, avslutar Kljajic.

- Han har testspelat för oss under ett antal veckor och visat prov på stora färdigheter. Eftersom Joakim Wulff har en stressfraktur där man inte kan få en exakt tidsangivelse på när den läker så känner vi att vi måste agera. Kljajic är därför en mycket bra lösning, säger Peter "Kuno" Johansson, sportchef i Östers IF.