Oliver Silverholt, andra nyförvärvet!

23-åriga ytterbacken/mittfältaren blir Östers andra nyförvärv inför säsongen 2018. Oliver kommer närmast från allsvenska Hammarby IF men har under senaste säsongen varit utlånad till Varbergs BOIS FC i Superettan där han har varit en framstående spelare.

Oliver, hur känns det att komma till Östers IF?
- "Känns väldigt kul att få komma till en så anrik klubb. skönt att allt är klart. Nu ser jag framemot säsongen som kommer."

Vad vet du om klubben sen tidigare?
- "Vet om att det är en anrik klubb med många säsonger i Allsvenskan och en del SM guld. Mött klubben några gånger, bland annat senast klubben var i Allsvenskan."

Varför blev det Öster för din del?
- "Stor del ligger i Christian Järdler. Gillar sättet han vill spela fotboll på och ser detta som en bra chans att både utveckla mig själv men också Öster som lag. Har också hört från spelare som varit här förut att det är en bra klubb att vara i med bra fans. Sedan har klubben en ambition som passar mig."

Dina tankar om säsongen som väntar:
- "Ser framemot säsongen som kommer väldigt mycket. Ska bli kul att få spela för Öster med en tränare och spelsätt som passar mig väldigt bra med mycket boll och en offensiv fotboll."

Varmt välkommen till Öster, hälsar vi till Oliver!

Namn: Oliver Silverholt

Ålder: 23 år