Akademi: Andra raka DM-guldet för U15

Under lördagen så blev Östers U15-lag DM-mästare för andra året i rad. Detta efter att ha besegrat Vetlanda FF i finalen med 5-2 efter förlängning. Rödblåa målskyttar i finalen var Montader Madjed, Olle Wärnersjö, Ali Abdulkadir Ali.

Tränare Martin Widroth om segern:

- "Vi startar matchen svagt och hamnar i underläge med 2-0 i första halvleken men får in en reducering precis innan paus. I andra halvlek tar vi över spelet mer och skapar flera lägen men vi är ändå långt ifrån vår normala nivå. Vi kvitterar men bjuder sedan in Vetlanda och de trycker på sista kvarten. Matchen går till förlängning och då vaknar vi till och gör processen kort med 3 mål och flertalet solklara lägen. En stor eloge till Vetlanda FF som gjort en fantastisk resa mot finalen och skapade en härlig inramning runt matchen."

Målskyttar för Östers IF i matchen: Montader Madjed 3, Olle Wärnersjö, Ali Abdulkadir Ali

Stort grattis till hela laget!