STYRELSEN

Jonas Karlsson, ordförande

Jonas Karlsson är 59 år och är uppvuxen och bor i Lenhovda med sin familj. Han arbetar som CFO på Fastighetsbolaget Emilshus AB i Vetlanda. Jonas har tidigare arbetat i motsvarande befattningar inom bland andra Holmgrens Bil, Myresjöhus, ProfilGruppen och Hydro Aluminium samt även hunnit med några år som revisor. Jonas har följt Östers IF sedan barnsben och ser fram emot nya säsonger, företrädesvis i Allsvenskan. Många härliga fotbollsminnen genom åren med höjdpunkterna i de Allsvenska gulden tillsammans med seriesegrarna i Superettan och division 1. Genom att arbeta efter föreningens verksamhetsplan ska Öster etablera sig i Allsvenskan igen. Som ordförande kommer Jonas metodiskt och målinriktat arbeta för att fortsatt utveckla verksamheten och inte minst för att etablera långsiktig finansiell stabilitet. Jonas är övertygad om att tydlighet i mål, roller och ansvar blir avgörande för att göra Öster Allsvenskt igen, såväl sportsligt som ekonomiskt.

Sven Johannesson, ledamot

Sven är uppväxt i Växjö och är Östersupporter sedan barnsben. I sitt dagliga arbete jobbar Sven som skattejurist på Deloitte med hela Småland som arbetsfält. De egna fotbollsmeriterna som spelare är blygsamma med division fyra som högst. Efter att varit ifrån stan i 15 år flyttade familjen tillbaka till Växjö 2001 och bor i en villa på Öster. Sven har under cirka tio år varit ungdomsledare i bland annat Östers IF och har haft hand om 92:orna. Sedan 2009 har han haft uppdrag och suttit med i huvudstyrelsen som bl.a. ordförande under fyra år. Om han inte jobbar eller är engagerad i fotbollen, är det golf och Glasrikets GK samt familjen med barnbarn som gäller. Målet med uppdraget i Östers IF är att utveckla föreningen till att bli Allsvensk på alla nivåer. Öster ska vara i topp när det gäller att ta fram egna spelare som får en bra utbildning på alla sätt samt vara det självklara alternativet i Småland när det gäller rekrytering.

Henrik Stridh, ledamot

Ledamot i Östers IF sedan 2011 med ansvar för dotterbolagen Öster Arena AB och Fotbollsfastigheter i Växjö AB. Vid sidan av engagemanget i Östers IF arbetar Henrik med fastighets- och företagsutveckling genom bolagen Värendshem AB, Hortus Group AB och Quantify AB. Född och uppvuxen i Växjö och har spelat fotboll i flera av stadens lag.

Per Lindblad, ledamot

Robert Surbevski, ledamot