ÅRSMÖTE

Datum: Onsdag den 10 mars
Tid: 18:00
Hur: Digitalt - via Microsoft Teams

Du som är medlem kan anmäla dig till mötet här. Vi behöver din anmälan senast söndag den 7 mars.

Förberedelser

På grund av pandemin kan vi inte genomföra mötet som vi brukar. Endast en ytterst begränsad grupp kan samlas på plats och övriga måste delta på distans. Det är ingenting vi hade önskat men vi har inget val.

Vi vill naturligtvis få ett så bra genomfört årsmöte som möjligt trots detta och för dig som tänker delta är det viktigt att du läser igenom alla förutsättningar och instruktioner.

Vi har ett gemensamt ansvar gentemot föreningen att göra det här så bra som möjligt.

Är du osäker på hur digitala möten fungerar delta gärna på det förmöte vi kommer att arrangera ett par dagar innan årsmötet och ställ alla eventuella frågor du har då (mer information längre ned).

Hur går det digitala årsmötet till?

Mötet kommer att starta klockan 17.55 den 10 mars. Mötet kommer utföras stadgemässigt, den stora skillnaden är att vi istället för att ses fysiskt möts digitalt i mötesverktyget Microsoft Teams.

Du som röstberättigad medlem deltar, begär ordet, yttrar dig, röstar och så vidare från din hemmaplan.

Tekniska krav

Du som deltar kommer att behöva en egen dator med stabil internetuppkoppling. Att ha en instabil uppkoppling gör det svårt för dig att höra vad som sägs och att även för övriga deltagare att höra dig ifall du ska tala. För att tala på mötet behövs även en mikrofon, de flesta bärbara datorer har en inbyggd mikrofon men vi rekommenderar att ni använder headset (exempelvis telefonhörlurar). Det går även att delta via smartphone eller surfplatta, även om vi i första hand rekommenderar dator. I så fall behöver ni på förhand ladda ned appen Microsoft Teams från din telefons/surfplattas appbutik (exempelvis App Store eller Google Play). Du behöver inte skapa något konto utan kan ansluta som gäst.

Röstning

Omröstningar kommer i första hand ske genom acklamation direkt i Teams. Kommer det att krävas votering så kommer det också att ske direkt i samma applikation.

Flera deltagare på samma enhet

Det går naturligtvis jättebra att sitta flera vid samma skärm när man deltar i mötet. Observera dock att vi enbart kan räkna en röst per uppkopplad enhet! Med andra ord: Är ni flera och alla vill vara med och rösta krävs det att ni ansluter från varsin enhet (dator/smartphone/surfplatta).

Möteshandlingar

Möteshandlingarna till mötet skickas löpande ut till anmälda deltagare från den 24/2.

Anmälan görs senast söndag den 7 mars. Anmäl dig genom att klicka här.

Förmöte – testa din teknik

Den 8/3 klockan 18.00 har du som medlem möjlighet att testa din teknik genom att koppla upp dig mot vårt testmöte. I testmötet får du lära dig hur du stänger av din mikrofon, hur du begär ordet och hur du potentiellt röstar.

Länk till förmötet kommer att skickas ut via e-post till anmälda deltagare på förmiddagen måndag den 8/3.

Har du frågor du vill ställa inför förmötet och/eller årsmötet så ställs dessa till Martin Jonasson på medlem@ostersif.se

Bästa hälsningar, Östers IF