Akademisvepet v.39

Östers IF - Ängelholm 3 - 1 (1 - 0)

Huvudtränare Fredrik Bild om matchen:

- "Vi tog tredje raka segern i och med segern mot Ängelholm. Första halvlek var relativt jämn med ett visst övertag för oss. Dock spelade vi alltför svårt i vissa perioder med många tillslag på bollen och flera onödiga bolltapp. I andra halvlek lyfte vi oss rejält och första 20 är vi väldigt aggressiva i vårt försvarsspel. Vi vinner ofta boll i deras uppspelsfas och kommer till många avslutningslägen. Sett över 90 minuter är vi det klart bättre laget."

Målskyttar: Jakob Schröder, Flamur Dzelili och Darlin Musa

FK Laholm - Östers IF 2 - 3 (0 - 1)

Tränare Markus Lindberg om matchen:

- "Första halvlek leder vi med 1-0 men Laholm har de farligaste chanserna. Vi gör försvarsspelet bra igenom att motståndarna inte skapar något när vi har kontrollerat försvarsspel. Dock tappar vi bollen 3 gånger i farlig yta vilket gör att Laholm får några farliga chanser. Första halvlek har vi inte den fokus på uppgiften som krävs vilket gör att vi använder för många tillslag i spelyta två och tappar boll.
I andra halvlek höjer vi oss något snäpp samtidigt som vi väljer ett högre försvarsspel och går ganska snabbt upp till 3-0. De gör mål på två inläggsfrisparkar där vi gör självmål och är inte tillräckligt aggressiva på andra målet."

Målskyttar: Muhammed R 2, Oskar Gabrielsson