Akademisvepet vecka 6

Helgens matcher för våra Akademilag!

Landskrona BoIS - Östers IF 4-3 (3-0)

Målskyttar: Oliver Gustafson, Alen Zahirovic, Mohamed Godane

Victor Salwén, Huvudtränare:

- "Tyvärr blev det förlust med 4-3 borta mot Landskrona BOIS. Vi inleder första halvlek väldigt darrigt och kan inte hantera Landskronas höga press. Detta leder till att de tar ledningen tidigt i matchen. Trots att vi spelar upp oss ordentligt andra halvan av halvleken kontrar BOIS in två mål i halvlekens slutskede. I halvtid känner vi dock att vi presterat ganska bra och oförtjänt ligger under med 3-0. I den andra halvleken presterar vi en mycket bättre fotboll sett över hela planen och spelet är enbart på offensiv planhalva. Vi hämtar upp 3-0 till 3-3 och fortsätter trycka på för ett vinstmål men BOIS avgör på en kontring till 4-3.

Grabbarna ska ha en eloge för prestationen, framförallt i andra halvleken och det känns surt att vi inte tar med oss några poäng tillbaka till Växjö."

Helsingborgs IF - Östers IF 2-1

Målskytt: Montader Madjed

Richard Pentéus, Huvudtränare:

- "En match som på grund av miljömässiga förutsättningar (kraftig vind) blir väldigt svårspelad. Prestationsmässigt spelar vi återigen bra försvarsspel och har under framförallt första halvlek bra omställningsspel som vi skapar målchanser på. Andra halvlek är fortsatt bra försvarsmässigt men en sinande ork gör att omställningen mellan skedena blir något långsammare."

BK Olympic - Östers IF 8-3

Målskytt: Khader Hasan 2, Murthada Alhadi

Andreas Sandberg, Huvudtränare:

- "P16 spelade i helgen borta mot BK Olympic i Malmö, en mindre bra prestation som slutade med en 8-3 förlust efter framförallt en tung period i slutet av första halvlek."