Amel Mujanic lånas in från Malmö FF

Östers IF lånar under resterande del av säsongen in mittfältaren Amel Mujanic från Malmö FF. Den centrala mittfältaren som är 20 år gammal har under vårsäsongen varit utlånad till danska klubben Hobro IK.

I Malmö FF har han tagit sig fram genom ungdomslagen och gjorde A-lagsdebut i februari 2018. Amel lyftes permanent upp i Malmö FF:s A-trupp inför säsongen 2019 och har 19 U-landskamper med Sverige på meritlistan.

Vito Stavljanin, Sportchef:

- Det har varit en intensiv avslutning på transferfönstret för oss och en del spelaromsättning i form av spelare både in och ut. Lånet av Amel ger oss ytterligare spets och alternativ inför en lång höstsäsong, där vi får in en tekniskt skicklig och bolltrygg spelare som är väl utbildad i allsvensk toppmiljö.

Amel Mujanic:

- Det känns väldigt bra att vara på plats. Jag har fått ett riktigt gott intryckt hittills av föreningen och ser framemot att få träna och spela matcher för laget.

- Jag ser mig själv som en bolltrygg fotbollsspelare som gillar att ha bollen, driva den framåt och bidra på bästa möjliga sätt för laget.

En längre intervju med Sportchef Vito Stavljanin om övergångsfönstret kommer under dagen.