Amokabel blir ny nätverkspartner till Östers IF

Östers IF kan stolt meddela att Amokabel blir ny nätverkspartner till klubben. Samarbetsavtalet sträcker sig över säsongen 2023 och innebär olika former av exponering, såsom LED-reklam på vår hemmaarena, Visma Arena, på Östra långsidan under lagets hemmamatcher. Dessutom får Amokabel medlemskap i Affärsnätverket Österfamiljen tillsammans med Amo Handboll.

· Det är med stor glädje vi välkomnar Amokabel in i gemenskapen. Amokabel, med tillverkning i Alstermo, är en av Skandinaviens största kabeltillverkare med en omsättning på över 1,6 miljarder kronor och över 300 anställda. Amokabel är huvudsponsor till Amo Handboll som precis tagit klivet upp till landets högsta liga, så det här är ett spännande samarbete som kommer gynna både Östers IF, Amokabel och Amo Handboll. De ger både Amokabel och Amo Handboll möjlighet att öka sin exponering och marknadsnärvaro genom att synas på Visma Arena under våra matcher, säger Natalie Serrate, försäljnings och marknadsansvarig på Östers IF.

· Vi på Amokabel är otroligt glada och stolta över att få samarbeta med Östers IF. Att bli en del av Östers fina gemenskap är en fantastisk möjlighet för oss att synas och bidra till idrottsvärlden. Vi delar samma värderingar av teamwork, engagemang och ständig utveckling och hoppas att vi tillsammans med Östers IF kan skapa något speciellt och även inspirera och stötta Amo Handboll i sin framgång och framtida utmaning, säger Jonas Adolfsson, Marknadschef på Amokabel.

· Det är verkligen en ynnest för oss på Östers IF att få ha Amokabel som en stark och pålitlig partner. Vi ser fram emot att dra nytta av deras expertis och omfattande erfarenhet inom partnersamarbeten. Dessutom är det inspirerande att även få vara partner till Amo Handboll och vara med på deras framgångsresa. Tillsammans kommer vi arbeta mot gemensamma mål och genom vårt unika samarbete skapa och utveckla två starka och i särklass de bästa företagsnätverken i regionen, avslutar Natalie Serrate.