Är du vår nya lagkamrat?

Har du en passion för fotboll och är vass på kommunikation och kanske även marknad?
Nu finns chansen att få vara med på Östers IFs framtidsresa i en helt ny och efterlängtad roll där du har möjlighet att göra en betydande skillnad för föreningen!
Östers IF är en klubb på uppgång, och nu är vi intresserade av dig som vill vara med på framtidsresan där vi vill tänka nytt och kreativt.

På Östers IF arbetar du tillsammans med engagerade och drivna kollegor som alla strävar efter resultat och samtidigt vill ha kul tillsammans, i ett klimat där vi skämtar mycket med varandra och arbetar tätt för att helheten ska fungera bra. Här erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med eget ansvar!

Tjänsten är en kombination av en roll som kommunikatör och som marknadskoordinator, där vikten främst ligger på Kommunikation.

I rollen agerar du spindeln i nätet vad det gäller kommunikation och marknad, där du kommer ha ett övergripande ansvar för koncernens media- och kommunikationsfrågor. Du blir en sammanhållande länk på marknadsavdelningen och blir delaktig i hur Östers IFs koncern ska profileras och drivas. Du kommer ha kontakt med media, journalister, partners, allmänheten och andra intressenter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär ett ansvar för koncernens digitala plattformar och du är media- och pressansvarig. På och omkring matchdagar blir din roll extra viktig – där du är såväl runt planen i arenan för att se till att allt kring media och kommunikation fungerar, som i omklädningsrummet för att intervjua spelarna. Du tar fram strategier och processer för såväl extern- som internkommunikation, och du är delaktig i att stärka och utveckla den mediegrupp som jobbar kring Östers IF. I din kommunikativa roll tar du också ett ansvar för att all IT fungerar kring matcher och evenemang genom att vara en kontaktperson gentemot dem leverantör som sköter och hostar IT åt Östers IF.

Utöver detta sköter du löpande relevant administration i kansliet, samordnar rutiner som ska följas, är delaktig i evenemangsverksamhet, i olika marknadsaktiviteter, i föreningens försäljningsarbete och är behjälplig inom övriga relevanta områden på marknadsavdelningen.

Frihet under ansvar är genomgående här. Din arbetstid anpassas efter matcher och vad som händer i verksamheten, där du ibland har mer att göra och vid andra tillfällen har det lite lugnare. Det viktigaste är att du ansvarar och planerar för att ditt uppdrag och arbetsuppgifter rullar på och att allt är gjort när det ska, såsom att publicera rätt innehåll i rätt tid på sociala kanaler.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd i Östers IFs fotbollsförening med start enligt överenskommelse.

DIN PROFIL:

Du som söker har främst ett brinnande intresse för fotboll. Du vill fortsätta utvecklas tillsammans med kollegor i en spännande miljö och på så sätt vara en del av Östers IFs framtid.
Du har en passande bakgrund, om det så är genom arbetslivserfarenhet, engagemang eller utbildning. Vi ser positivt på om du har haft ett engagemang inom idrotten.

Som person är du nyfiken, prestigelös, positiv och lösningsfokuserad. Du är målinriktad, vill skapa resultat och kommer gärna med idéer och tankar. Du trivs i en kommunikativ roll med mycket kontakt med olika människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som är strukturerad och drivande med stor initiativförmåga. Du har en förmåga att arbeta självständigt men givetvis är du också en riktig lagspelare då det behövs! Du bör ha tålamod och uthållighet samt uppskatta utmaningen att hantera situationer vi kan ställas inför. Du har en förmåga att planera upp ditt arbete genom att dra nytta av lugna perioder för att se till att saker publiceras och rullar på även under hektiska perioder.

Du hanterar Adobeprogrammen, sociala medier och hemsida. Du kan kommunicera på svenska och engelska, och du är gärna lite tekniskt intresserad.

Vi vill vara en modern arbetsplats och eftersträvar mångfald hos oss. Arbetet med urvalet sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

OM ÖSTERS IF:

Föreningen Östers IF bildades den 20 april 1930 på stadsdelen Öster i Växjö. Klubben har vunnit Allsvenskan fyra gånger och Svenska cupen en gång. Sedan hösten 2012 spelar laget på toppmoderna Visma Arena med plats för 12 000 åskådare. Representationslaget spelar 2022 i Superettan och bedriver också en stor ungdoms- och akademiverksamhet för pojkar och flickor. Sedan flera år tillbaka bedriver föreningen också ett omfattande hållbarhetsarbete med målsättningen att skapa en fotbollsförening för alla människor i samhället. Föreningen har idag fyra helägda dotterbolag som bland annat driver fastighetsutveckling, restaurang - och konferensverksamhet samt eventverksamhet kopplat till elitfotboll.

I denna rekrytering samarbetar vi med Inpeople. På deras hemsida hittar du all information som du behöver för att söka tjänsten. Välkommen med din ansökan!