Åtta åskådare på plats till lördagens match

På lördag den 24 april kl 17.00 är det äntligen dags för årets andra hemmamatch i Superettan när Östers IF tar emot Falkenbergs FF på Visma Arena. Till denna match väljer föreningen att öppna upp för publik (åtta personer) för första gången sedan säsongen 2019.

Maximalt antal tillåtna personer vid en offentlig tillställning är för närvarande åtta personer och det är det antalet som vi kommer att öppna upp för. Platserna kommer att lottas ut bland säsongskortsinnehavare och företagspartners.

Då den nuvarande fördelningen på årskort är jämnfördelad mellan privatpersoner och företagspartners kommer vi dra två säsongskortsinnehavare privat och två säsongskortsinnehavare bland företagspartners.

Utlottningen sker på torsdag förmiddag kl 10:00. De personer som tilldelats biljett meddelas via e-post och telefon.

Så här går lottningen till:

- Två stycken årskortsinnehavare lottas fram och tilldelas 2 biljetter till lördagens match. Personen som tilldelas biljett får alltså ta med en vän/familjemedlem som också har ett aktivt säsongskort och sitter i ett sällskap om två personer.

- Två stycken företagspartners med årskort lottas fram och tilldelas 2 biljetter till lördagens match. Partnern som tilldelas biljett får alltså gå på matchen i ett sällskap om två personer.

Frågor & Svar

Vilka restriktioner gäller från premiärmatcherna och framåt?
Läget i publikfrågan är oförändrat sedan en tid tillbaka vilket innebär att det råder en begränsning om max åtta besökare på evenemang i nuläget. Således även på Visma Arena.

Hur förhåller sig Östers IF till restriktionerna?
Föreningen har beslutat att ta in så många åskådare som restriktionerna tillåter vilket alltså i nuläget innebär att åtta personer kommer att släppas in på Visma Arena, med start från och med den 24 april mot Falkenbergs FF.

Hur väljs ut de åtta supportrarna ut som får se matchen?
Föreningen kommer att genomföra en slumpmässig utlottning inför varje match bland alla som har köpt säsongskort där två säsongskortsinnehavare och två företagspartners (med säsongskort köpta) lottas ut. De som vinner utlottningen kommer att bli kontaktade per mejl/telefon och har möjlighet att ta med sig en person som också har säsongskort. Totalt blir det åtta personer på läktaren.

Är jag med i utlottningen om jag köper säsongskort idag?
Ja det är du. Inför varje match tar vi ut en ny lista så att alla som har köpt säsongskort är med när lottningen görs inför varje match.

I normala fall får jag ta med mig barn under sex år som sitter i mitt knä, går det nu också?
Du som vinner plats på läktaren i utlottningen har möjlighet att ta med en annan säsongskortsinnehavare. Däremot får du tyvärr inte ta med ett barn under sex år utöver det, oavsett ålder räknas man in som en deltagare på evenemanget.

Kan jag överlåta mina platser efter lottning om jag inte kan gå?
Nej, då drar vi en ny vinnare.

Vart på läktaren får man sitta?
Utplacering kommer att ske på östra långsidan.

När får jag information om jag får gå på matchen?
Information kommer senast två dagar före match, skickas till dig via e-post.