Avspark med Österfamiljen

Förra veckan var det Avspark med Österfamiljen på restaurang Östergatan.

Över 80 samarbetspartners till Östers IF som är medlemmar i vårt företagsnätverk Österfamiljen samlades förra fredagen i Stig Svensson Lounge på Östergatan. Förutom en fantastisk buffe från vår egna restaurang så bjöds man på ett späckat program.

Sara Lennqvist från Öster i Samhället var på plats och pratade om deras viktiga arbete. Ett nytt deltagarekord i Nattfotbollen med 316 deltagare sattes i vinter och till våren lanseras ett nytt projekt, Sida vid sida, där spelarna i Östers A-trupp kommer att besöka skolor i Växjö för att främja högläsning men också prata om värdegrundsfrågor och kamratskap.

Vi gästades av förbundskaptenen för vårt U21-landslag, Jens Gustafsson, som berättade om sitt arbete där och sina tidigare tränargärningar i bland annat IFK Norrköping och Hajduk Split.

Sedan var det dags för vår klubbdirektör Jens Magnusson att lämna över mikrofonen till Smålandspostens sportchef Dan Magnusson som var på plats och pratade upp säsongen 2022. Vårt tränarpar Tufa och Torbjörn fanns på plats liksom vår sportchef Vito Stavljanin och spelarna Manasse Kusu och Månz Berg.

Avslutningsvis stannade flera partners kvar för att nätverka och knyta nya kontakter.

Vill du också vara en del av en spännande resa och bli medlem i Österfamiljen? Hör av dig till oss redan idag.

Ett stort tack till alla partners som var på plats och vi ser redan fram emot nästa tillfälle!