Balco förlänger sitt partnerskap med Östers IF

Balco förlänger sitt partnerskap med Östers IF och kommer under året att ha dräktexponering på A-lagets matchshorts, samt vara partner till Öster i Samhället.

Jesper Magnusson, HR Director Balco:

- ”Vi inledde vårt samarbete med Östers IF förra året, och efter att ha säkrat det oerhört viktiga kontraktet med spel i Superettan 2020, tror vi på en spännande utveckling för klubben framöver – den resan vill vil vara med på. Balco kommer att fortsätta stötta Östers IF:s elitverksamhet och synas på matchshortsen även under nästa säsong.”

Jesper fortsätter att berätta:

- "Balco fortsätter även att stötta Öster i samhället, som vi tycker ha utvecklats mycket positivt under den gångna säsongen. Att över 200 ungdomar samlas en fredagskväll för att spela fotboll, samtidigt som man anordnar gym- och gruppträning för tjejer, är aktiviteter som både gynnar Växjö och individen – där vill vi givetvis vara med och bidra. Att ta initiativ och gå från idé till verklighet, som Öster i samhället gör, stämmer bra överens med Balcos företagskultur.”

Peo Jönsson, försäljningschef Östers IF:

- "Det känns fantastiskt bra att kunna förlänga partnerskapet med Balco över kommande säsong. Balco är en viktig partner i vårt företagsnätverk och man visar på ett naturligt sätt stöd och uppskattning i hur vi bedriver våra verksamheter.

Artikelbild från vänster: Johan Fälth (Export Sales & Marketing Director, Balco), Peo Jönsson (Försäljningschef, Östers IF), Jesper Magnusson (HR Director, Balco)

Läs mer om Balco här.