Biljettinfo inför Fotboll för alla-matchen + Höstkortet

Välkomna till Fotboll för alla-matchen måndag den 18 september klockan 19.00 på Visma Arena! Östers IF tar sig an Västerås SK i toppstriden av Superettan där fri entré gäller för all publik.

Nedan följer biljettinformation inför släppet på fredag samt om Höstkortet som du kan köpa redan imorgon onsdag för dig som vill säkra upp alla höstens hemmamatcher på Visma Arena till ett förmånligare pris.

Biljettsläpp till Fotboll för alla-matchen på fredag

På fredag den 1 september klockan 12.00 släpps biljetterna till fri entré-matchen mellan Öster och Västerås. Kom ihåg att du måste hämta ut din biljett för entré in till arenan. Ni som var med oss under förra årets Enkronasmatch minns vilken fantastisk kväll vi hade med 6000 rödblåa Östervänner på våra läktare. Ta med er vänner, släkt och familj när fotboll är som allra bäst. Nu skall vi överträffa den siffran - tillsammans!

OBS: Du som i förväg vill säkra din plats till denna match bör kika på Höstkortet som släpps imorgon onsdag 30/8 med information nedan.

Höstkortet - säkra din plats när allt avgörs!

I morgon onsdag den 30/8 kl 12.00 släpps Höstkortet
Till ett förmånligt pris har du genom detta kort tillgång till Östers fem sista hemmamatcher i Superettan 2023. Dessutom har du förtur av biljettköp till en eventuell kvalmatch samt att du vid uppvisande av Höstkortet kan hämta ut ett Österarmband på vår arenashop under matchdag.
Specialerbjudande till alla ungdomar på Södra stå
Till alla ungdomar (13–18 år) har vi tagit fram ett extra fint erbjudande på Södra stå. Köp ditt Höstkort för endast 100 kr för de fem sista och avgörande hemmamatcherna på Visma Arena.

Alla sparar pengar med Höstkortet
Vuxen, pensionär eller ungdom? Du sparar pengar vem du än är och var du än sitter eller står på arenan vid köp av Höstkortet.
Se längre ned för samtliga priskategorier.

Hur köper jag mitt Höstkort?
Kortet kan endast köpas på vår biljettsida och skickas enbart ut i digital biljettform som du även har möjlighet att skriva ut i PDF-format. Viktigt att ange korrekt mejladress och se efter eventuella felstavningar för att säkerställa att ditt kort hamnar i mejlkorgen.

Vad som ingår i kortet för sittplats:

• Entré för Östers fem sista hemmamatcher i Superettan 2023
  • En alldeles egen stol för alla höstmatcher
  • Du säkrar din favoritstol i Fotboll för alla-matchen mot Västerås den 18 september
  • Förtur av biljettköp till en eventuell kvalmatch
  • Österarmband på köpet (hämtas ut i shopen på matchdag vid uppvisande av höstkortet)

Vad som ingår i kortet för ståplats:

• Entré för Östers fem sista hemmamatcher i Superettan 2023
  • Säkra din plats bland East Front för alla höstmatcher
  • Förtur av biljettköp till en eventuell kvalmatch
  • Österarmband på köpet (hämtas ut i shopen på matchdag vid uppvisande av höstkortet)

Priskategorier för Höstkortet 2023

Vuxen (från 19 år)

Sittplats 600 kr
Familjeläktaren 550 kr
Ståplats 300 kr

Pensionär (från 65 år)

Sittplats 550 kr
Familjeläktaren 500 kr
Ståplats 250 kr

Ungdom (13–18 år)

Sittplats 200 kr
Familjeläktaren 200 kr
Ståplats 100 kr

Alla barn 6-12 år i Växjö kommun går in gratis på Familjeläktaren och Södra stå med hjälp av Skolkortet. Hämta ut ditt kort på Östers kansli vardagar mellan kl 8-17 eller i biljettservice som öppnar två timmar innan avspark. Barn 0-5 år går in gratis överallt på arenan sittandes i vuxens knä.

Följande matcher ingår i Höstkortet:
Omgång 22: Östers IF - Västerås SK, 18 september 19.00
Omgång 24: Östers IF - Helsingborgs IF, 27 september 19.00
Omgång 26: Östers IF - Örebro SK, 7 oktober 15.00
Omgång 28: Östers IF - IK Brage, 29 oktober 13.00
Omgång 30: Östers IF - GIF Sundsvall, 11 november 15.00

För frågor om Höstkortet, säsongskort och lösbiljetter, kontakta Evenemangs- och privatmarknadsansvarig på jonatan.larsson@ostersif.se
För teknisk biljettsupport hänvisar vi till vår biljettleverantör AXS