Bli en del av framtidens Öster

Österkoncernen har sedan 2021 befunnit sig en expansiv fas. En omsättning som uppgick till dryga 40 miljoner 2021 beräknas landa på runt 60 miljoner 2023. Vi har växt kraftigt på alla områden där marknadsintäkter, merchendiseintäkter, matchdagsintäkter och transferintäkter sticker ut. Vi har samtidigt ökat vårt publiksnitt med 60% så långt denna säsong, från cirka 2 500 till dagens nästan 4 000. Sedan vi själva tog över driften av Östergatan under 2021 har verksamheten utvecklats till något som både stärker vårt varumärke och ekonomi. Sammantaget har detta gjort att vi kunnat utöka den sportsliga satsningen markant för att nå vårt stora mål – att Östers IF skall bli ett Allsvenskt lag igen.

För att kunna fortsätta denna starka utveckling och resan framåt både förändrar och förstärker vi organisationen. Natalie Serrate, som haft rollen som försäljnings- och marknadsansvarig, får rollen som försäljnings- och marknadschef samt vice klubbdirektör. Det innebär ett helhetsansvar för hela koncernens försäljnings- och marknadsarbete. Vi kommer inom kort också att förstärka organisationen med en ny säljare så håll ögon och öron öppna.

- Föreningen har haft en stark utveckling under de senaste åren. Det startade på allvar inför 2022 med en delvis ny paketering och uppstarten av vårt affärsnätverk Österfamiljen. Detta mottogs väl av marknaden och sedan Natalie kom in full ut inför 2023 har vi haft en fortsatt positiv utveckling. Det känns nu väldigt bra att vi kan bygga vidare med en ny roll in för att fortsätta resan framåt och bli ännu starkare, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

Den nya organisationen gäller per omgående och vi kommer inom kort att gå ut med en rekrytering för vår nya medarbetare.

- Att ta mig an rollen som försäljnings- och marknadschef samt vice klubbdirektör för Östers IF gör jag med stor ödmjukhet och stolthet. Tillsammans ska vi fortsätta resan framåt och bli ännu starkare. Östers IF är en enastående klubb som har med hårt arbete, mycket hjärta och gemensam kraft ihop med fantastiska partners lyckats skapa en framgångssaga som sträcker sig långt utanför fotbollsplanen. Nu är det dags för nästa kapitel. Målet är klart. Vi siktar på att bli en allsvensk klubb, men vi siktar också på att bli mer än så. Vi siktar på att bli en klubb för alla och det är det som triggar mig, säger Natalie Serrate.