Calle Johansson lämnar för holländska VVV-Venlo

Den 23-årige mittfältaren Carl Johansson har spelat sin sista match i Östertröjan för den här sejouren. Östers IF är överens med holländska VVV-Venlo om en övergång för spelaren, där Calle flyttar till sin nya klubb direkt.

Calle Johansson kom till Öster första gången på lån under säsongen 2018, en imponerande debutsäsong där han från sin ytterposition gjorde 29 matcher i Superettan, med sex mål och tre assist.

Inför 2019 värvade man Calle permanent från Kalmar FF och mittfältaren har sedan dess tillhört föreningen och varit en bärande spelare i laget.

Totalt sett har det hunnit bli 105 matcher i den rödblå tröjan och Calle lämnar nu föreningen för ett nytt äventyr i holländska andraligan - Eerste Divisie.

Vito Stavljanin:

- Vi hade som mål att behålla Calle hos oss då han är och har varit en viktig spelare, inte bara på planen utan också i gruppen. Men när den här chansen dök upp för Calle så var han tydlig med att ville ta den. Vi önskar Calle ett oerhört stort lycka till i sin nya klubb!

Carl Johansson:

- Jag vill börja med att tacka för dessa fina år! Jag har trivts väldigt bra i Växjö och i Öster. Den utvecklingen jag fått på fotbollsplanen och även utanför har jag föreningen, lagkamrater och alla runt omkring att tacka för! Ni supportrar har varit fantastiska, i både med- och motgång. Jag hoppas för er skull att Östers IF tar sig upp dit vi hör hemma. Tack för mig och jag hoppas vi ses igen!

Hela föreningen önskar Calle ett stort lycka till i framtiden!