Casper Eklund flyttas upp i A-laget

Den 17-åriga mittfältaren Casper Eklund flyttas upp i A-laget från P19 och skriver på sitt första A-lagskontrakt med Östers IF. Casper som både spelare mittback och central mittfältare kom till Öster från Sandsbro AIK i 14-årsåldern och har sedan dess tagit sig vidare genom akademin steg för steg. Nu belönas han med sitt första A-lagskontrakt.

Se en längre videointervju med Casper längre ner i artikeln.

Vito Stavljanin, Sportchef:

- Casper får den här möjligheten att få vara i A-lagsmiljö dagligen, både i tränings- och matchmiljö. Ett kvitto på att vi har en stark utveckling och gör bra saker i vår akademi för tillfället. Det kommer passa väl in i Caspers utveckling då det på denna nivå krävs ytterligare av dig som fotbollsspelare på varje träning och under varje dag i veckan. Vi är glada över att Casper vill vara hos oss och har stora förhoppningar på att han ska kunna ta ytterligare kliv som fotbollsspelare och människa.

Peter Wibrån, Akademichef:

- Oerhört kul för vår akademiverksamhet att vi fått fram en spelare som nu tar klivet in i A-lagsmiljö. Casper är en av flera unga spelare som under året har tagit stora steg och utvecklats på ett imponerande sätt. För oss är det här också ett resultat av att våra akademitränare ger våra spelare en bra utbildning och skapar en bra miljö att utvecklas i.

Casper Eklund:

- Det känns fantastiskt bra att få chansen att skriva på ett A-lagskontrakt med Östers IF. Jag och laget har haft en bra säsong i P19 Allsvenskan och jag ser mycket fram emot att få möjligheten att fortsätta att utvecklas som spelare.