Cupepilog på Sportfältet

Sollentuna FK väntar på Sportfältet i Teleborg under lördagseftermiddagen. Det handlar om sista gruppspelsomgången i Svenska cupen 2022.

Efter två spelade omgångar står det klart att varken Öster eller Sollentuna kommer att spela vidare i cupen efter gruppspelet. För Sollentuna har det blivit två förluster (0-1 mot Varbergs BoIS och 0-4 mot IFK Norrköping) medan Öster har kryssat (1-1) mot Norrköping och förlorat med 0-1 mot Varberg efter ett sent avgörande.

Det har varit en ny bra träningsveckan och klart är att nyförvärvet Vladimir Rodic finns med i matchtruppen för första gången. Väderprognosen lovar strålande sol och laget ser fram emot att spela hemma i Växjö igen. Så kom och stötta dem på plats.

Östers IF mönstrar följande trupp:

Mathias Nilsson

Victor Stulic

Tatu Varmanen

Mattias Pavic

Månz Berg

Casper Eklund

John Stenberg

Manasse Kusu

Alex Thor Hauksson

Emil Engqvist

Marc Rochester Sörensen

Dzenis Kozica

Alen Zahirovic

Isak Magnusson

Vladimir Rodic

Ahmed Bonnah

Teo Brenner Toris

Jesper Westermark

Avspark sker kl 15:15 med insläpp från kl 14:15. Biljetter köper du på webben och säsongskort gäller som vanligt.

Varmt välkomna till Sportfältet!