Cupframgångar för Östers IF P05 och U13

Under helgen 1-3 juli spelades 2016 års upplaga av SAIK-cupen – en glädjefylld fotbollsupplevelse med härlig laganda, mycket kämparglöd och roliga framgångar för Östers ungdomslag P05 och U13.

P05 ställde upp med en stor trupp på 13 spelare. Gruppspelet började härligt med en seger, efter vilken vi fick tuffare motstånd från Grimsås. Efter ytterligare två vinster slutade laget på en 2:a plats i gruppen. Det blev jämnt i semifinalen mot Sandsbro, där vi länge ledde med 1-0 innan Sandsbro reducerade mot slutet. Det blev en nervös straffläggning som slutade med vinst för Sandsbro och bronsmatch mot HAIF för Östers del, som även den slutade i en spännande straffläggning. Efter kanoninsatser från hela laget slutade matchen med vinst för Östers P05 – stort grattis!

U13 ställde upp med två lag och lånade 5 spelare från P04. Östers lag Blå hade en bra start första dagen med två oavgjorda matcher. Andra dagen resulterade i två härliga vinster mot IFK Värnamo och Lenhovda IF och därmed kunde laget säkra en plats i A-slutspel. Östers IF lag Röd gick övertygande igenom gruppspelet med fyra segar, och spelade semifinal mot lag Blå. Lag Blå ledde matchen med 2-1 med sex minuter kvar, när lag Röd kvitterade och i slutsekunden avgjorde matchen – en spännande match för båda lag! I matchen om 3:e och 4:e plats mötte lag Blå Ljungby IF och vann med 3-1. Lag Röd möte Fårbo FF i finalen och vann med 2-0. En fantastisk fin avslutning för våra killar på vårsäsongen!

Läs mer om cupen här