DAGS FÖR ÖSTERS IF - AIK

Ett intensivt iordningställande av vår hemmaarena Myresjöhus Arena har pågått under veckan och imorgon är det äntligen match. Myresjöhus Arena är redo för spel. Kvartsfinal i Svenska Cupen mot AIK Fotboll som gästar oss, med avspark klockan 16:00.

Christian Järdler och ledarteamet har tagit ut följande matchtrupp:

Tobias Andersson, Victor Stulic, Mattias Pavic, Månz Karlsson, Fredrik Lundgren, Stefan Karlsson, Calle Johansson, Liridon Silka, Gustav Ahrn, David Johannesson, Oliver Silverholt, Emir Avdic, Dragan Kapcevic, Christian Ljungberg, Anton Andreasson, Victor Ericsson, Filip Örnblom, Jonathan Larsson.

Christian Järdler inför matchen:

"Vi ser fram emot matchen och kommer göra vårt allra yttersta tillsammans. Vi har stor tro på oss själva men naturligtvis även en stor ödmjukhet inför motståndet som väntar. Vi har tagit oss till kvartsfinal på egen kraft och nu hoppas vi att vi får stort stöd av Växjöborna, för det kommer vi behöva mot AIK. Vi har klar plan för hur vi vill hantera matchen och vad som blir extra viktigt för oss. Dessutom måste vi vara oerhört fokuserade, noggranna och spela med mod, intensitet och timing. Vi behöver komma upp på vår högsta nivå, och når vi den är vi att räkna med. Vi har inte spelat med samma startelva någon av cupmatcherna men alla i truppen vet vad som förväntas i respektive roll oavsett vem som spelar. Vi kommer behöva alla under säsongen och oavsett vilka som startar imorgon så har jag 18 spelare med till match som är väl förberedda och beredda att offra sig själv för laget.”

Har du fortfarande inte säkrat biljett till morgondagens match är det hög tid nu! Vi behöver ditt stöd på läktarna i kamp om en semifinalplats. Biljetter till matchen köper du här.

Senaste tre mötena med AIK:
2013-05-19, Östers IF – AIK 2-3, Allsvenskan
2010-05-25, Östers IF – AIK 1-3 efter förlängning, Svenska Cupen
2006-04-10, Östers IF – AIK 0-4, Allsvenskan

Östers IF - AIK
Lördag 16:00, Myresjöhus Arena
Domare: Kaspar Sjöberg, Fredrik Klyver, Andreas Söderkvist
Biljetter till matchen hittar du här.