David Seger ansluter till Östers IF

Det står nu klart att vi gör vår tredje spelarvärvning inför säsongen 2024. David Seger kommer senast från Örebro SK med erfarenhet som spelare i både Allsvenskan och Superettan.
Nu ansluter den 24-åriga mittfältaren till Öster på ett tvåårsavtal som sträcker sig till och med säsongen 2025. Såhär lyder Davids ord efter att ha skrivit på:

• Öster är en storklubb i svensk fotboll med höga ambitioner som matchar mina egna och givetvis är målet om att ta klivet upp till Allsvenskan. I laget finns det dessutom personligen några välbekanta ansikten och det ska bli riktigt kul att få komma i gång med laget inom kort.

Sportchef Vito Stavljanins ord om vårt nyförvärv:

• Mycket kul att han valt att skriva på för oss. En ung men erfaren spelare som har varit en ordinarie spelare för Örebro i både Allsvenskan och Superettan under de senaste fyra säsongerna. Det är dessutom en ledartyp som kan användas på flera olika offensiva positioner.

Varmt välkommen till Öster, David!