Dubbel förlust för våra Tipselitlag mot Kalmar FF

Östers bägge Tipselitlag förlorade sina möten borta mot Kalmar FF i Junior- & Pojkallsvenskan.

Östers U19 förlorade under fredagseftermiddagen med 4-1 och under söndagen förlorade Östers U17 med 4-2.

U19-tränaren Christian Stridh om matchen;

- Vi gjorde en bra insats och var det spelförande laget. Vi blev oerhört straffade för de misstag vi gjorde. Vi måste bli skickligare med bollen och inte tappa den i offensiven som vi gjorde. Kalmar utnyttjade vårt slarv på ett effektivt sätt.

Östers mål gjordes av Jonatan Rehnström.

Ass U17-tränaren Markus Lindberg om matchen;

- Utefter förutsättningarna att vi spelade med tio man i 85 minuter så gjorde grabbarna en riktigt bra arbetsinsats. Vi bevakade våra positioner, tog bra beslut i försvarsspelet och satsade på omställningar. Med lite bättre avslut efter våra omställningar så hade vi kunnat få både kryss och vinst med oss idag. Vi släppte tyvärr lite enkelt till avslut i straffområdet i samband med deras inlägg och hörnor.

Östers mål gjordes av tidigare Kalmarspelaren Filip Stenmark.

Detaljerad Matchinfo & Matchfakta på www.svenskfotboll.se --> Pojkallsvenskan --> Juniorallsvenskan