Dubbla matcher för Växjöpubliken

Imorgon tisdag finns det dubbla chanser för Växjöpubliken att se livefotboll. Såväl på Nya Räppevallen som på Visma Arena.

Först ut är U21 – IFK Värnamo som kommer att spelas på Nya Räppevallen. Avspark sker klockan 16:45 och det är fritt inträde. Öster har som mål att förlägga en del av U21-matcherna ute hos föreningarna i och runt staden. Därför är vi glada att kunna spela matchen på Räppevallen och skickar ett stort tack till vår samarbetsklubb Räppe GoIF för ett fint samarbete kring matchen.

Sedan är det dags för Ljungby IF – Gransholms IF på Visma Arena. Avspark där sker klockan 19.00. Entré och kiosker kommer att vara öppna på arenans Östra sida. Alla intäkter tillfaller Ljungby IF som tragiskt fick se sin hemmaarena eldhärjad och till stora delar förstörd under midsommarhelgen. Arenan är därmed ospelbar och kommer inte att kunna användas över lång tid. Utöver detta har mängder av material och annat blivit förstört. Östers IF vill i ett tufft läge sträcka ut en hjälpande hand och har därmed erbjudit Visma Arena som spelplats till denna match.

Välkomna!