East Front skänker 50 000 kr till Samhällsfonden

Supporterföreningen East Front skänker 50 000 kr till Östers IF:s Samhällsfond. En fond skapad för att ge föreningen möjlighet att säkerställa ett lika deltagande för alla barn och ungdomar inom verksamheten.

Samhällsfonden är skapad för att ge föreningen möjligheten att ge barn och ungdomar inom Östers IF:s verksamhet chansen till ett lika deltagande, med stöttning för en eventuell cupavgift, träningsavgift eller ett par nya fotbollsskor.

Delar av tillskottet från East Front kommer som ifrån initiativ från en tidigare avliden Östersupporter tillika East Front-medlem, Sören Ohlsson.

Samhällsfonden är del av Öster i Samhället. Läs mer om vår CSR-verksamhet här.

Jens Magnusson, Klubbdirektör:

- ” En fantastiskt fin gest av East Front som ytterligare stärker banden mellan föreningarna. Vi delar samma värderingar och målsättningen att Öster skall vara en förening för alla oavsett ekonomiska förutsättningar. Våra supportrar är en väldigt viktig del av föreningen och något vi är stolta över. Vi saknar dem på läktaren och längtar alla efter dagen när vi får välkomna dem och övrig publik tillbaka till Visma Arena.”

Sara Lennqvist, CSR-ansvarig:

- "Genom Samhällsfonden ger vi oss själva förutsättningar att säkerställa alla våra barn och ungdomars lika deltagande. Ett oerhört stort tack till East Front som genom sin gåva stärker dessa förutsättningar ytterligare."

Rasmus Nilsson, ordförande East Front:

- "Vi känner en oerhörd glädje att kunna genomföra detta och framförallt ge ett betydande tillskott till Samhällsfonden, Östers IF och Öster i Samhället. Att vår insats kan visa vara betydande för barn och ungdomars lika deltagande inom fotbollen känns stort."