Förändringar i Östers målvaktsbesättning

Öster genomför två förändringar i sin målvaktsbesättning inför säsongen.

Carl Lundahl Persson, född 2000, ansluter från IFK Hässleholm. Det är numera ett väldbekant ansikte för de flesta österanhängare då han tränat med klubben en längre tid och även spelat ett antal matcher under försäsongen. Det handlar om en stor och reslig målvakt som imponerat på ledarstaben under våren. Kontraktet är skrivet över 2024.

Samtidigt lånas Victor Stulic ut till just IFK Hässleholm via ett föreningssamarbete. Det innebär att han kan representera båda klubbarna.

- Vi har hittat en bra lösning för alla parter. Victor är fortsatt en målvakt som vi tror mycket på. Men han har fått försäsongen förstörd på grund av skada och behöver spela matcher kontinuerligt under 2023. Via ett föreningssamarbete kan har representera båda klubbarna och kommer att träna med både Öster och Hässleholm under säsongen. Han får dessutom två bra målvaktstränare nu i Rasmus och Johan Dahlin i Hässleholm. Samtidigt är vi väldigt glada över att ha hittat en bra lösning i Calle som gjort det riktigt bra i vår miljö och som också är ett spännande framtidsnamn, säger sportchefen Vito Stavljanin.

Vi hälsar Calle välkommen och önskar både honom och Victor ett stort lycka till!